دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
G

حوزه/ سه‌هزار و ۶۰۴ خانوار مددجوی کمیته امداد هرمزگان امروز چهارشنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خودکفایی و توانمندی خود را جشن گرفتند

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، جعفر صباغیان، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در این آیین با اشاره به اینکه این مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغالزایی و دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل از سوی این نهاد حمایتی در عرصه اقتصادی خودکفا شدند، گفت: رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان جامعه یکی از دغدغه‌های مهم امام خمینی(ره) بود که در این راستا اقدام به تشکیل نهاد حمایتی کمیته امداد در ۱۴ اسفند سال ۵۷ کرد.

صباغیان افزود: ماموریت‌های اساسی کمیته امداد از همان ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، کمک به نیازمندان و محرومان کشور بود که طی این مدت اقدامات شایسته‌ای در قالب ۱۷ برنامه و ۱۲۰ خدمت هدفمند به مددجویان تحت پوشش ارائه شد.

وی بیان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز ایجاد اشتغال پایدار و درآمد با ثبات و توانمندسازی مددجویان است که این مهم جزو راهبردها و سیاست‌های اصلی کمیته امداد در رویکرد جدید است که در این راستا هم دولت و مجلس و هم خیران به اجرای این ۲ مقوله کمک کرده‌اند.

قائم مقام کمیته امداد کشور اظهار کرد: در سالجاری نیز ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال و توانمندی مددجویان کشور پیش‌بینی شده است که بخشی از این تسهیلات جذب شده است و از بانک‌های عامل خواستاریم در پرداخت مابقی این تسهیلات نیز برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان ما را یاری کنند.

پرداخت ۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان نیز گفت: یکی از اهداف مهم این نهاد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است که در واقع این امر، بهترین روش برای توانمندی ایجاد اشتغال پایدار است.

حمید باسره افزود: در مدت سه سال اخیر ۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی با هدف خودکفایی و توانمندی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان پرداخت شد که نتیجه آن خودکفایی سه‌هزار و ۶۰۴ خانوار به همت دولت و کمیته امداد بوده است.

وی بیان کرد: این مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و مشاغل خانگی اکنون اشتغال دارند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهار کرد: مددجویان متقاضی برای دریافت تسهیلات می‌توانند به واحد خودکفایی این اداره کل مراجعه کنند.

حضرت فاطمه زهرا(س) نماد صبر و استقامت در دفاع از حریم ولایت بود

امام جمعه موقت بندرعباس نیز با اشاره به ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه صبر و استقامت هستند که در دفاع از حق و در رفتار و گفتار تا پای جان ایستاد و از حریم ولایت دفاع کرد.

حجت الاسلام عطاءالله میرزاده، همچنین با اشاره به سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی نیز نماد استقامت و امیدواری برای امت اسلام بود و به تمام معنا سرباز ولایت بود.

وی یکی از مسائل اساسی جهان را استقامت و مقاومت در برابر سختی‌ها و ناملایمات ذکرد وگفت: مددجویان و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد این مهم را در زندگی خود تجربه کرده و هیچ‌گاه از زیر بار مشکلات، شانه خالی نکردند.

** شایسته ذکر است، همچنین در این مراسم که در قالب جشن بلندای همت برگزار شد، از کارآفرینان و مجریان طرح‌های اشتغال تجلیل به عمل آمد.

در حال حاضر ۹۰ هزار و ۷۱۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان هستند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۸۲۷ خانوار، زنان سرپرست خانوار هستند.

جشن خودکفایی بیش از ۳۶۰۰خانوار مددجوی هرمزگانی

جشن خودکفایی بیش از ۳۶۰۰خانوار مددجوی هرمزگانی

جشن خودکفایی بیش از ۳۶۰۰خانوار مددجوی هرمزگانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha