یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه روحانیت باید گره گشای از کار مردم باشد، گفت: گاهی اوقات گفت‌وگوی صمیمانه با جوانان و حضور در کنار اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان، دارای اثرات بسیاری در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جمع روحانیون شاغل در نیروهای مسلح استان، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، اظهار داشت: امروز لازم است تا از تلاش‌ها و خدمات جمع حاضر در طول سال و در مناسبت‌های مختلف تقدیر و تشکر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیتی که در اختیار روحانیون شاغل در نیروهای مسلح است، ظرفیتی کم نظیر است، گفت: این ظرفیت را باید نعمتی الهی بدانیم و شکرگزار آن باشیم و بدانیم که غفلت از این نعمت، آسیب‌زا خواهد بود.

امام جمعه همدان، با اشاره به حضور جمعیت‌ زیادی از جوانان و سربازان به عنوان مخاطب روحانیون شاغل در نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت برای ارتباط گرفتن با قشر جوان و صحبت با آنها و تبیین معارف اسلام استفاده کنیم و به تعبیری با جوانان، جوانی کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه طلاب شاغل در ادارات مراقب باشند دچار روزمرگی نشوند، گفت: نباید از وظیفه ذاتی خود که مبلغ دین خدا هستیم غافل شویم و به خاطر داشته باشیم که همه ما طلبه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه طلاب طبیب دوار بطبه باشند، یادآور شد: طلاب باید در مسیری حرکت کنند که امام زمان(عج) با دیدن آنها بفرمایند، دغدغه تربیت و مشکلات مردم را دارند.

وی افزود: طلبگی تنها به لباس و ظاهر نیست، بلکه طلبگی یعنی فکر، دغدغه، انگیزه‌ وهمت‌هایی که همه بر اساس دغدغه دین، تربیت جامعه و رفع مشکلات مردم باشد و به تعبیر دیگر، مفهوم طلبگی یعنی تلاش برای هدایت مردم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه روحانیون نسبت به مطالعه و افزایش معلومات خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: توجه به مسایل پژوهشی و علمی، از ضرورت‌هاست و مراقب باشیم درگیری‌های روزانه باعث غفلت ما نسبت به این مهم نشود.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با نسل جدید تنها به سخنرانی اکتفا نکنید، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات گفت‌وگوی صمیمانه با جوانان و حضور در کنار اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان، دارای اثرات بسیاری در جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تأکید بر اینکه روحانیت باید گره گشای از کار مردم باشد، اظهار کرد: لازم است به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید مبنی بر اینکه در کنار مردم باشیم، توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha