شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/  اختتامیه چهاردهمین جشنواره کتاب سال سلام

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، تولید محتوای اثربخش و قوی را لازمه تربیت دینی کودکان و نوجوانان دانست و از پیگیری راه اندازی دبیرخانه دائمی ادبیات کودک و نوجوان در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر مسعود معینی پور طی سخنانی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره «کتاب سال سلام» که پنجشنبه شب در سالن خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، ضمن محکومیت جنایات صورت گرفته در قضیه اخیر کرمان و نیز غزه اظهار داشت: امروز تمدن غربی با حمایت از جنایتکاران صهیونیست فراتر از مباحث فکری و معرفتی وارد حوزه نسل کشی شده و این در حالی است که دنیا تا حدودی نسبت به حقیقت چهره حقوق بشری آنها آگاه شده است.

وی افزود: پشت این جنایت ها و کشتار کودکان و زنان در منطقه ما به خصوص غزه یک داستان فکری عمیق وجود دارد و این در حالی است که آن ها همچنین در عرصه فکر و رسانه به دنبال تهاجم هستند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از همه عوامل و دست اندرکاران برگزاری چهاردهمین جشنواره «کتاب سال سلام» گفت: در طول سه دهه زحمات و تلاش های نسل فرهیخته و اساتیدی چون حسن زاده، پوروهاب، ملامحمدی، رحماندوست و ... در دفتر تبلیغات در تولید و انتشار مجلات کودک و نوجوان باعث شد که ما امروز در چهاردهمین جشنواره کتاب سال سلام با افتخار از همت نویسندگان و شاعران و هنرمندان تجلیل کنیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: البته این هنوز آغاز راه است و ان شاءالله با تلاش مجموعه های فرهنگی همچون خانه ادبیات ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آینده شاهد ثمرات بیشتر این تلاشها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بی شک تولید محتوای اثربخش و قوی لازمه تربیت دینی کودکان و نوجوانان است و یکی از اهداف این جشنواره نیز تحقق همین هدف است.

معینی پور افزود: بنا داریم دبیرخانه دائمی ادبیات کودک و نوجوان با رویکرد معارف دینی را در قم راه بیندازیم و در این راستا دست نیاز و همکاری به سوی همه دلسوزان و صاحب نظران دراز می کنیم.

وی گفت: البته باید بکوشیم تا دامنه کارهای مربوط به کودک و نوجوان فراتر از کتاب و نشریات به سمت تولیدات بصری و چندرسانه ای برود و حتی زمینه ای فراهم شود که خوراک رسانه ای مناسب برای تولید انیمیشن و فیلم کوتاه و ... آماده گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha