یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور

حوزه/ دادستان کل کشور گفت: با اقدام کنندگان و افرادی که تولید محتوای مجرمانه در فضای مجازی داشته باشند برخورد قاطع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم موحدی دادستان کل کشور امروز در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان گفت: با افرادی که اقدام به تولید محتوای مجرمانه در فضای مجازی می‌کنند، برخورد قاطع خواهد شد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و تولید محتواهای مجرمانه در فضای مجازی از سوی برخی افراد، افزود: رسانه‌های معاند با سوء‌استفاده از این موضوع شایعه ایجاد محدودیت فضای مجازی را ساختند، که این موضوع صحت نداشته و ما به دنبال برخورد قاطع با عاملان معاند تولید و نشر محتوای مجرمانه و افراد حرمت شکن در فضای مجازی هستیم.

دادستان‌ کل کشور با تأکید بر اینکه اسلام ناب محمدی ارتکاب کار حرام را برای رسیدن به هدف جایز نمی‌داند، عنوان کرد: دشمن از فرهنگ اسلامی و آیین ملت ایران اسلامی که جهان‌ شمول شده‌ است هراس دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با اشاره به بیانات امام راحل درباره دوران دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس سیلی محکمی به طراحی‌کنندگان جنگ تحمیلی زد و امام خمینی(ره) فرمودند: «ما انقلاب خود را در جنگ به جهان صادر کرده ایم» و امروز در آمریکا، انگلیس و سراسر اروپا از غزه و فلسطین حمایت می‌کنند و اشاعه این فرهنگ نشأت گرفته از مکتب امام خمینی(ره) است.

دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو در اسفندماه امسال، بیان داشت: دادستان مراکز استان‌ها، دبیر ستاد پیشگیری از وقوع تخلف انتخاباتی هستند و کاندیداهای مجلس باید توانمندی کار در مجلس را در خود بسنجند و مردم نیز با مشارکت حداکثری خود کاندید متعهد، ملتزم به احکام اسلامی و تابع فرامین مقام معظم رهبری و ارزشهای والای انقلاب اسلامی را انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی، حضور نیروهای نظامی و اطلاعاتی در صحنه‌های مختلف را موجب امنیت کشور دانست و گفت: امسال نیروی انتظامی بیش از ۵۰ شهید والامقام را تقدیم این انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

وی با تأکید بر پرهیز از اطاله دادرسی از سوی کارشناسان قضائی، گفت: یکی از مشکلات عمده و عامل مهم اطاله دادرسی در تمام مراحل، ارجاع به کارشناس است.

دادستان کل کشور با توصیه به قضات مبنی بر اینکه انصاف را در قضاوت‌ها فراموش نکنند، افزود: جامعه ایران اسلامی، جامعه ی آبرومند و با عزتی است که باید آبروی اشخاص و عزت خانواده‌ها در آن حفظ شود.

رئیس کل دادگستری لرستان هم با اشاره به اجرای برنامه عملیاتی و سیاست‌های قوه قضائیه در استان، گفت: توجه به پرونده‌های مسن و کاهش اطاله دادگستری، استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده از ارفاقات قانونی و مجازات جایگزین حبس،تعیین اولویت برای کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و تسریع در رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای کاهش بیکاری با حل مشکلات قضایی از جمله اولویت‌های دادگستری استان است.

حجت الاسلام شهواری با اشاره به خروج ۲۸۵ هزار فقره پرونده در ۹ ماهه امسال، گفت: تعداد پرونده‌های مسن در استان در پاییز به ۳ هزار پرونده رسیده که کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

وی گفت: همچنین امسال مجازات جایگزین حبس در استان به ۲ برابر افزایش یافته و در ۹ ماهه ی امسال دادرسی الکترونیک در استان به ۸۱ درصد رسیده است.

استاندار لرستان هم با بیان اینکه دستگاه قضا نقطه ی اتکا و اطمینان جامعه است، گفت: وظایف دستگاه قضا علاوه بر این که تکمیل کننده است، اصلاح کننده سایر امور هم هست.

فرهاد زیویار افزود: مسئولان در قالب قوای مختلف باید مدنظر داشته باشند علاوه بر انجام احسن وظایف سازمانی؛ همراهی، همدلی و دقت نظر در امورات است که می‌تواند تبدیل به یک الگوی سازمانی در دنیا شود.

در پایان این مراسم علی حسنوند به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان معارفه و از تلاش داریوش شاهون وند دادستان سابق شهرستان خرم آباد قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha