شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه ثواب قرض الحسنه از انفاق بیشتر است، گفت: قرض الحسنه یعنی تشویق به کار کردن و این امر مبارکی است و امیدواریم این فرهنگ در جامعه هرچه بیشتر گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در همایش تقدیر از شرکت کنندگان در جشنواره قرض الحسنه بانک سپه، با تأکید بر اینکه طراحی و برنامه ریزی برای حل مشکلات اقتصادی یکی از وظایف حاکمیت است، اظهار داشت: مسئولان و دولتمردان باید در زمینه اقتصادی با برنامه ریزی عمل کنند، تا بتوانند در عرصه اقتصادی موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه در کنار وظایفی که دولت دارد، بخشی از رفع مشکلات اقتصادی را نیز اسلام بر عهده مردم قرار داده است، گفت: البته این موضوع نفی مسئولیت دولت نیست، اما بخشی از حل مشکلات باید بر اساس تعامل مردم با یکدیگر باشد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه زکات از منابع تأمین اقتصادی اقشار ضعیف است، اظهار کرد: در اینجا منظور، افراد ضعیفی است که به لحاظ برخی از مشکلات توانایی کار کردن را ندارند و یا در تأمین زندگی با مشکل روبرو هستند، نه گاهی از مواقع افرادی که برای کار کردن تنبل هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای رفع مشکلات اقتصادی پیشنهاداتی دارد، بیان کرد: زکات یکی از این پیشنهادات اسلام است که باید در بخش مردمی هزینه شود و مردم می‌توانند در منطقه خودشان آن را صرف کنند و یا به نیازمندی آن را پرداخت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: متاسفانه در این عرصه با ضعف‌هایی روبرو هستیم و لذا نیازمند ترویج و تبیین فرهنگ پرداخت زکات در جامعه می‌باشیم.

وی قرض الحسنه را یکی دیگر از پیشنهادات اسلام برای رفع مشکلات مردم در جامعه دانست و ابراز کرد: در بحث منابع بانک با سپرده‌های بلند مدت و قرض الحسنه روبرو هستیم، که باید به افرادی که پول خود را به عنوان قرض الحسنه در اختیار بانک قرار می‌دهند تبریک گفت و از آنها به خاطر این همت والا تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه ثواب قرض الحسنه از انفاق بیشتر است، خاطرنشان کرد: قرض الحسنه یعنی تشویق به کار کردن و این امر مبارکی است و امیدواریم این فرهنگ در جامعه هرچه بیشتر گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: خوب است کسانی که زندگی مناسبی دارند و مقدار پولی اضافه در اختیارشان هست، صندوقی را برای پرداخت قرض الحسنه به جوانان نیازمند تشکیل دهند.

رئیس شورای زکات استان همدان، ادامه داد: استمرار و چرخش این پول در جامعه باعث رفع مشکلات بیشتری در بین مردم و خصوصاً در بین جوانان خواهد شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم جامعه با رفع مشکلات به جایی برسد که دیگر مردم نیازی به دریافت وام نداشته نباشند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha