دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجمع عمومی نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: دشمن برنامه دارد تا مردم را نسبت به آینده نظام و انقلاب دلسرد و مأیوس سازد؛ اما رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ما به قله نزدیکیم».

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین موسوی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان، شهادت زائران مزار حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: از سران سه قوه و نیروهای امنیتی خواهانیم که نسبت به این قضیه با جدیت تمام پیگیر بوده و عاملان آن را به أشد مجازات برسانند.

وی ابراز داشت: در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم و پیامبر خدا (ص) در روایتی فرمودند: «یا فَاطِمَةُ مَنْ صَلَّی عَلَیکِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَلْحَقَهُ بِی حَیثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ / ای فاطمه! کسی که بر تو درود بفرستد، خداوند او را می بخشد و به من در هر جای بهشت که باشم، ملحق می کند».

نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: همچنین در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی قرار داریم و رهبر معظم انقلاب درباره این عالم ربانی بیان کردند: «حقیقتا این شخصیت، جای خالی بزرگان ما همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری را در این عصر پر نموده است».

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان داشت: آرمان شهید سلیمانی، آرمان فلسطین است؛ چراکه فلسطین نگین اسلام، اولین قبله مسلمانان، مسیر انبیاء و معراج نبی مکرم اسلام (ص) بوده و دفاع از آن عزت و شرف ماست و کسانی که نسبت به این دفاع شبهه دارند، یقینا باید نفاق درونی خود را هویدا ساخته و نشان دهند.

وی در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن برنامه دارد تا مردم را نسبت به آینده نظام و انقلاب دلسرد و مأیوس سازد؛ اما رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ما به قله نزدیکیم».

دلسردی مردم، برنامه دشمن برای انتخابات / جهاد تبیین و روشنگری ضروری است

نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به این مطلب که دشمن بیکار ننشسته و دست از دشمنی خود برنخواهد داشت، ابراز داشت: فرصت کم است و ما نمایندگان طلاب نسبت به مسئله حضور حداکثری مردم در انتخابات وظیفه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان ساخت: وظیفه ذاتی مجمع نمایندگان طلاب، ایفای نقش پررنگ در مسئله انتخابات است و باید برای این مسئله طرح و برنامه داشت و به جهاد تبیین و روشنگری نسبت به واقعیت ها پرداخت.

وی بیان داشت: بیان دستاوردهای انقلاب و مقایسه آن با قبل از انقلاب از فعالیت هایی است که روحانیت باید به آن بپردازد تا ذهن جامعه نسبت به این مسائل روشن تر گردد.

نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: دستاوردهای علمی، پزشکی، نظامی و ... از جمله دستاوردهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به آن رسیده ایم و باید با شناخت کافی نسبت به آن روشنگری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان ابراز داشت: اگر بینش مردم را بالا ببریم، رسانه های معاند نمی توانند دل مردم را خالی کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند.

دلسردی مردم، برنامه دشمن برای انتخابات / جهاد تبیین و روشنگری ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد، نماینده طلاب و فضلای آمل به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از فعالیت های تبلیغی ما در منطقه آمل، ایجاد «گروه تبلیغی صبح» بوده که تبلیغ عمومی، تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش و تبلیغ در اربعین حسینی را جزو برنامه های خود داشته است.

وی اظهار داشت: از دیگر فعالیت های این گروه تبلیغی، راه اندازی صندوق قرض الحسنه بوده که تاکنون قریب به ۹۰۰ وام با تراکنش ۱۰ میلیارد تومانی به طلاب و فضلا داده شده و اعزام در حوادث غیرمترقبه، اهدای بسته های معیشتی و ... از دیگر فعالیت های این گروه تبلیغی بوده است.

نماینده طلاب آمل خاطرنشان ساخت: یکی از معضلات گروه های تبلیغی، کاهش حضور مبلغان و حضور مبلغان همان گروه ها در مناصب گوناگون دولتی و غیردولتی است که این گروه های تبلیغی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی بیان داشت: کمک به تقویت و غنی سازی گروه های تبلیغی از مباحثی است که نمایندگان طلاب و فضلا باید در این مسیر قدم بردارند.

نماینده طلاب آمل در پایان به انتخابات پیش روی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در مسئله انتخابات با آن مواجه هستیم، مسئله لابی‌گری است و همه باید مراقب این مسئله باشیم تا آلوده به این فضا نشویم.

دلسردی مردم، برنامه دشمن برای انتخابات / جهاد تبیین و روشنگری ضروری است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نظرپور، نماینده طلاب و فضلای شهرکرد به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: از رئیس و هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب که با فعالیت های خود، سبب پویایی و تحرک بیشتر این مجمع شده اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی اظهار داشت: با توجه به تجربه تبلیغی سی ساله و ارتباط با نهادهای تبلیغی، امروز با مسائلی در مسئله تبلیغ مواجه هستیم و نیازمند تقویت این کار مهم می باشیم.

نماینده طلاب و فضلای شهرکرد ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب، مسئله اول حوزه را تبلیغ عنوان کردند و در بخشی از سخنان خود در دیدار با طلاب و فضلا گفتند: «درباره‌ی حوزه و حوزویان خیلی حرف میشود زد؛ در جهتهای مختلف میشود صحبت کرد. آن نقطه‌ای را که من امروز انتخاب کرده‌ام تا روی آن صحبت کنیم، مسئله‌ی تبلیغ است. واقعاً با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! بله، همه‌ی این فعّالیّتهایی که ذکر شده، بیان شده، گزارش شده، واقعی است، درست است، میدانیم؛ در عین ‌حال نیاز ما بیش از اینها است! این‌قدر ظرفیّت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمی شود».

حجت الاسلام والمسلمین نظرپور خاطرنشان ساخت: نهادهای تبلیغی حوزه اعم از معاونت تبلیغ حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی و ... باید نسبت به مبلغان همراهی داشته تا این عزیزان، تقویت بیشتری شده و بتوانند فعالیت های بهتری داشته باشند.

در این جلسه کلیات طرح تأسیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت آموزش و پرورش پس از ارائه نظرات مخالفان و موافقان به رأی گذاشته شد و از سوی نمایندگان طلاب و فضلا رأی آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha