شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست جمعی از نمایندگان طلاب با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: یکی از ظرفیت های مجمع نمایندگان طلاب که می تواند در اختیار حج و زیارت قرار گیرد، معرفی نخبگان و طلاب زبان‌دان به ماست تا بتوانیم از ظرفیت این عزیزان استفاده نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشستی با هیئت رئیسه، رؤسای مجامع استانی و رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب که در ساختمان حج و زیارت استان قم برگزار شد، اظهار داشت: هدف از راه اندازی مجمع نمایندگان طلاب، تزریق فکر تازه و جوان به جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه بود؛ چراکه گاهی نظراتی از سوی طلاب جوان ارائه می شود که بسیار پخته بوده و قابلیت اجرایی دارد.

وی ابراز داشت: نمایندگان طلاب شناخت خوبی از طلاب و فضلای منطقه خود دارند و می توانند افراد بااستعداد و با ظرفیت بالا را به مسئولان حوزه معرفی نمایند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگر از سخنان خود به بخشی از قوانین مرتبط با اعزام روحانیون اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تا زمانی که یک روحانی بتواند پاسخگو به زائران باشد، باید بماند؛ اما اگر نتواند پاسخگو باشد، باید کناره گیری کند؛ چراکه سفر زیارتی حج و عمره حق‌الناس است و لازم است افزون بر استفاده کامل از استعداد روحانیان، حقوق زائر به نحو شایسته تأمین شود.

طلاب نخبه و زباندان را به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت معرفی کنید

سرپرست حجاج ایرانی بیان داشت: یکی از ظرفیت های مجمع نمایندگان طلاب که می تواند در اختیار حج و زیارت قرار گیرد، معرفی نخبگان و طلاب زبان‌دان به ماست تا بتوانیم از ظرفیت این عزیزان استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهار داشت: استفاده از فضلای جوان جزو برنامه های ماست تا بتوانند به تجربیات خود افزوده و برای سفرهای بعدی از این تجربیات استفاده نمایند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان به برخی از سوالات و نکات نمایندگان طلاب پاسخ داد.

طلاب نخبه و زباندان را به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت معرفی کنید

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و معرفی اعضای آن پرداخت و گفت: در این دوره از مجمع شاهد حضور ۱۹۶ نماینده طلاب و فضلا هستیم.

وی با بیان اینکه هفتاد نفر از اعضای مجمع نمایندگان طلاب، جزو اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم هستند، افزود: مجمع فعلی با داشتن ۱۴ کمیسیون فعال و حضور روحانیان فاضل، فرهیخته، نخبه، جوان و پرانگیزه کارهای قابل تحسین و تقدیری را انجام داده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری مجمع عمومی هر دو هفته یکبار، گفت: در پنج جایگاه عالی حوزوی کمیسیون‌های فعال وجود دارد که در ایده‌پروری و تبدیل ایده به طرح به عنوان میراث مکتوب ماندگار از اندیشه طلاب اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه اعضای نخبه مجمع در هرجا اجتماعی تشکیل می‌شود که سبب تقویت نظام و اهداف عالی انقلاب است حضور دارند، خاطرنشان کرد: مجمع دارای ظرفیت بسیار ارزشمندی از اساتید، سخنوران، نویسندگان، پژوهشگران و افراد فعال در اجتماع و امور فرهنگی است.

طلاب نخبه و زباندان را به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت معرفی کنید

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آمادگی دارد که از بین فرهیختگان مجمع، نخبگانی را به امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری معرفی کند.

در پایان این دیدار، اعضای نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از موزه تخصصی و گنجینه حج و زیارت که در طبقه سوم ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه بازدید کردند.

طلاب نخبه و زباندان را به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت معرفی کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha