دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانم رمضانیان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) گفت: اگر بخواهیم از وضعیت زن در ایران یک ترسیمی داشته باشیم باید گفت، به برکت اندیشه های متعالی اسلام و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که اصول و آرمانهای مقدس را در جامعه احیا کرد، جایگاه زنان هم در پرتو این اندیشه متعالی احیا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، عفت رمضانیان، مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان صبح امروز در برنامه صبح سیمای اصفهان درباره نقش و جایگاه حقیقی زنان در جامعه امروز ایران اسلامی گفت: اگر بخواهیم از وضعیت زن در ایران یک ترسیمی داشته باشیم باید گفت، به برکت اندیشه های متعالی اسلام و تحولی که در این سرزمین اتفاق افتاد و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران که اصول و آرمانهای مقدس را در جامعه احیا کرد، جایگاه زنان هم در پرتو این اندیشه متعالی احیا شد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی شاید زنان در جامعه حضور داشتند اما به طور کلی بیشترین حضورشان در خانواده بود، اگر حضوری هم بود تحول آفرین و چشم گیر نبود؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به ابعاد مختلف وجود زن (فردی، اجتماعی و خانوادگی) پرداخته شد، یعنی فضایی محیا شد که همانگونه که خداوند متعال زنان را با داشته های فراوانی خلق کرد و خواست که در تمام عرصه ها موثر باشند و درجات کمال را طی کنند، توانستند در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... وارد شوند.

خانم رمضانیان اظهار کرد: آمار نشان می دهد که زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند وارد فضاهای مختلف علمی مانندهیئت های علمی، استاد دانشگاه و... شوند و این نشان دهنده حضور زنان در جایگاه بالای علمی است. زنان توانستند در کنار پرورش بعد علمیشان، در شرایط بسیار مناسب به پرورش اخلاق در وجود خود نیز بپردازند. آنها در عرصه خانواده موفق عمل کردند و با تشکیل خانواده ی مستحکم و تربیت فرزندان شایسته در صحنه های مختلف مانند حضورشان در صحنه پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، به میدان آمدند. آنها موفق شدند جایگاه خود را به عنوان محور خانواده پیدا کنند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان به نقش برجسته زنان در اجتماع اشاره کرد و گفت: زنان ما توانستند در عرصه اجتماع نیز خوش بدرخشند؛ برخلاف فرهنگ کشورهای غربی که حضور زن را فقط در عرصه ی اشتغال مفید می دانند، در ایران اسلامی در اجتماع نقش آفرین بودند و چهره جدیدی از یک زن را به نمایش گذاشتند. مانند مادران و همسران شهدا که الگویشان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) بود.

وی با توجه به صحبت های رهبر معظم انقلاب که بخشی از فعالیت زنان را در عرصه اجتماع می دانند، خاطر نشان کرد: بخشی از حضور اجتماعی زنان ما در حوزه سیاسی است؛ آنها با پذیرش کار در ادارات، مراکز بزرگ فرهنگی تربیتی و سیاسی توانستند حضوری پررنگ داشته باشند.

خانم رمضانیان با استناد به نقشه راهبردی الگوی سوم زن مسلمان افزود: الگوی سوم زن مسلمان نیز به همین اشاره دارد که زن مسلمان، زنی است عفیفه و محجبه، شریف، و حاضر در متن جامعه و خانواده محور. زنان علی رغم حضورشان در بدنه ی دولت، مجلس شورای اسلامی و ارگان های مختلف، می توانند با حضور فعالشان در انتخابات و انتخاب اصلح، بهترین تاثیر را در پیشبرد اهداف این نظام ِداشته باشند. باید توجه کرد همین زن با این میزان حضور فعال در اجتماع، اولویت خود را خانواده می داند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان گفت: تفاوت ما با فرهنگ غرب در همین است که نگاه غرب به زن، نگاه ابزاری است. زن غربی باید خانواده را رها کند تا بتواند حضور بیشتری در اجتماع داشته باشد؛ لذا به ابعاد وجودی او اعم از حفظ آرامش و آسایش او و خانواده و نقش مادری و همسری او توجه نمی شود.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه در جامعه اسلامی ایران، نقش زنان نقش سازنده ای است که می توانند تمدن ساز باشند، ادامه داد: آنها با پرورش انسانهای خدا باور و ادامه دهنده ی اهداف انقلاب اسلامی، به نقش محوری خود در خانواده بیشتر اهمیت می دهند.

خانم رمضانیان، نیروهای جوان و کاری را یکی از موتورهای پیشران جامعه دانست و گفت:جامعه ما و بخصوص زنان جامعه اگر بخواهند فرزندان متعدد داشته باشند، مصون از آسیبها مخصوصا آسیبهای فضای مجازی و... باید فضای خانواده را سالم نگه دارند تا فرزندان سالمی تربیت کنند. ابعاد حمایتی هم بسیار مهم است که دولت در دستور کار خود قرار داده است و حمایت های ویژه ای از خانواده ها در زمینه ی رشد جمعیت و فرزند آوری کرده اند.

وی در پایان به جمع بندی سخنان خود پرداخت و گفت: کشوری که می خواهد در راس کشورها قرار بگیرد و اقتدار خود را به دنیا ثابت کند، باید بتواند نیروی جوان محرک داشته باشد و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه زنان این‌جامعه بتوانند به وظیفه اصلی خود که جهاد فرزند آوری و تربیت نسلی پاک و انقلابی و سازنده است، عمل کنند. باید جهاد کنند که نیروی سازنده وکاری تحویل جامعه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha