دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید حسن عاملی

حوزه/ امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دولت‌ها باید به دنبال استعدادهای علمی باشند، گفت: آینده ایران در گرو تحولات علمی است و در همین راستا جمهوری اسلامی ایران باید دموکراسی آرمانی و قدرت بالا آمدن نخبگان را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از منتخبان جشنواره بین‌المللی حرکت دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار داشت: شرافت، ارزش، قدر و قرب یک ملت در این است که از یافته‌های علمی راهبردی برخوردار باشد و جمهوری اسلامی ایران نیز با تلاش نخبگان کارنامه درخشان خود را در حوزه علم و فناوری تداوم خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید به دنبال استعدادهای علمی باشند، اظهار کرد: آینده ایران در گرو تحولات علمی است و در همین راستا جمهوری اسلامی ایران باید دموکراسی آرمانی و قدرت بالا آمدن نخبگان را داشته باشد.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد: ایده تبدیل علم به ثروت باید جدی گرفته شده و روی ثروت‌های فراوانی که در حوزه علم و فناوری وجود دارد، کار شود.

وی با اشاره به قداست نام دانشگاه محقق اردبیلی، یادآور شد: مقدس اردبیلی نخستین کسی بود که مدرسه تیزهوشان را ایجاد کرد و به اصلاح کتاب‌های درسی دست زد؛ نخبگان جامعه نباید از تحولات علمی دنیا غافل شوند و در ادامه آن مسیر منتظریم دانشگاه محقق اردبیلی قله‌های جدیدی از موفقیت را فتح کند.

امام جمعه اردبیل در ادامه با بیان اینکه باید با تلاش، فرهنگ و مدنیت کشور را بالا ببریم، اضافه کرد: بر همین اساس در خصوص انتخابات مجلس باید حساسیت داشته باشیم و از دانشجویان انتظار می‌رود نامزدها را به دانشگاه دعوت نمایند و از آنها در مورد برنامه‌هایشان پرسش کنند.

گفتنی است: در ادامه این برنامه از انجمن‌های علمی برتر دانشگاه محقق اردبیلی با اهدای لوحی تجلیل صورت گرفت.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha