دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / حال و هوای دومین روز نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از نظر تولیدات علمی پر رونق هستند، گفت: مسئولان و مدیران نظام اسلامی که باید در برنامه‌ریزی‌ها و الگوهای ایرانی اسلامی پیشرفت از مبانی حوزه استفاده کنند، نسبت به تولیدات علمی حوزه آشنایی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله عباس کعبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه نمایشگاه ارزشمندی از محصولات حوزه‌های علمیه شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از اکثر غرفه‌ها با دقت بازدید کردم، مطرح کرد: رشد و رونق علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه در ابعاد راهبردی و کاربردی در ساحت‌های نظری و عملی در این نمایشگاه مشهود بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه از نظر تولیدات علمی پر رونق اما مظلوم هستند، عنوان کرد: مظلومیت حوزه‌های علمیه به این جهت است که مسئولان و مدیران نظام اسلامی که باید در برنامه‌ریزی‌ها و الگوهای ایرانی اسلامی پیشرفت از مبانی حوزه استفاده کنند، نسبت به تولیدات علمی حوزه آشنایی ندارند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه باید به صورت تخصصی برای مسئولان نظام در تهران برپا شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه تهران باید به صورت تخصصی در موضوعات اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، معنویت و اخلاق، حجاب و عفاف و ... باشد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه این محصولات باید توزیع شده و به دست مردم برسد، تصریح کرد: شبکه‌سازی مردمی انجام شود و پیوند میان محصولات حوزه علمیه و مبلغین، محققین و اساتید حوزه برقرار شود.

وی اضافه کرد: اساتید، مبلغین و محققین حوزه با تازه‌های تولیدات حوزه به شکل شبکه‌ای آشنا شوند و بالندگی حوزه را به پیش ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پژوهش‌ها و عرصه‌های تولیدی تازه‌ای نیاز است، یادآور شد: از مدیریت حوزه‌های علمیه که نقشه راه تحول حوزه را دارند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha