یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / مصاحبه خبرنگاران حوزه از مسئولین غرفه های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی حوزه

حوزه/ دفتر نشر معارف در بحث حجاب ورود جدی داشته است و با تولید کتبی همچون رمان واقعی "ستاره ها چیدنی نیستند" به قلم حجت‌الاسلام محمدعلی حبیب‌اللهیان که  در زمستان ۱۴۰۰ توسط نشر معارف برای اولین بار منتشر شده است توانسته گام های خوبی در این عرصه بردارد.

اسماعیل دهقان نصیری مسئول غرفه دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: سال ۱۳۷۶ بود که مسئولین «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» تصمیم گرفتند برای نشر کتاب‌هایشان یک انتشارات راه بیندازند که بعدا این تصمیم با ایجاد نشر معارف محقق شد, اوایل، نشر معارف فقط کتاب‌های درسی و عمومی دانشگاه‌ها و برخی کتاب‌های محدود را چاپ و منتشر می‌کرد تا اینکه سال ۱۳۷۹ نشر معارف تصمیم به فعالیت گسترده‌تر می‌گیرد.

وی افزود: از دستاوردهای این نشر می توان به این مسئله اشاره کرد که نشر معارف از سال ۱۳۸۶، مجموعه «پاتوق کتاب» را ابتدا به عنوان یک واحد توزیع اختصاصی و سپس به عنوان مجموعه مستقل «فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب» راه‌اندازی کرد که هم‌اکنون بیش از ۴۰ شعبه در سراسر کشور دارد.

مسئول غرفه دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ابراز داشت: دفتر نشر معارف در بحث حجاب ورود جدی داشته است و با تولید کتبی همچون رمان واقعی "ستاره ها چیدنی نیستند" به قلم حجت‌الاسلام محمدعلی حبیب‌اللهیان که در زمستان ۱۴۰۰ توسط نشر معارف برای اولین بار منتشر شده است توانسته گام های خوبی در این عرصه بردارد.

وی گفت: این کتاب که در دسته‌ی رمان‌های ایرانی قرار می‌گیرد درباره‌ی زندگی دختری آمریکایی به نام سارا است که به دنبال یافتن پاسخ برخی پرسش‌های اساسی که ذهنش را مشغول کرده است به مرکز مطالعات اسلامی نیویورک مراجعه می‌کند و داستان زندگی‌اش دچار تغییراتی می‌شود, این داستان برگرفته از یک روایت واقعی است.

دهقان نصیری گفت: رمان"ستاره ها چیدنی نیستند" در سیزده فصل با استفاده از روایتی واقعی، به مسائل زنان مسلمان پرداخته و خواننده را با خود همراه می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha