شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / حال و هوای اولین روز نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

غرفه پژوهشگاه مطالعات تقریبی در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی آثاری راجع به احادیث مشترک، فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(ع)،  فقه مقارن و فلسطین و غزه به پژوهشگران و اهل تحقیق عرضه می کند.

محمد علی ملاهاشم مسئول غرفه پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: پژوهشگاه مطالعات تقریبی با درک ضرورت نهادینه سازی تحقیقات تقریبی بر آن است تا در دور جدید فعالیت علمی خود با بهسازی ساختار سازمانی، نسبت به ارائه آثار علمی معتبر در راستای تحقق اهداف اقدام نماید.

وی در تبیین اهداف تاسیس این پژوهشگاه گفت: تعمیق وحدت و تفاهم میان پیروان مذاهب اسلامی از طریق برجسته سازی نقاط مشترک در متون اسلامی با محوریت قرآن کریم و سنت شریف نبوی، تبیین تطبیقی واقعیت های موجود مذاهب اسلامی و معرفی و عرضه آن جهت ارتقای دانش و آگاهی رهبران دینی، اندیشمندان و پیروان سایر مذاهب و پاسخگویی به نیازها و شبهات رایج در مورد اختلاف آراء و آموزه های دینی در میان پیروان مذاهب اسلامی از عمده اهداف تاسیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی بوده است.

ملاهاشم ادامه داد: رویکرد مجمع تقریب وحدت و تقریب مذاهب است و در غرفه پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آثاری که راجع به احادیث مشترک, فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، فقه مقارن و آثاری که مرتبط با فلسطین و غزه می باشد برای عموم پژوهشگران و اهل تحقیق عرضه شده است.

مسئول غرفه پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به طوفان الاقصی خاطرنشان کرد: در سه ماه اخیر و بعد از عملیات غرور آفرین رزمندگان اسلام در طوفان الاقصی به صورت جدی به موضوع فلسطین ورود کردیم و در این عرصه ۱۰ عنوان کتاب عرضه کردیم و به شبهات مربوط به غزه نیز پاسخ دادیم.

مسئول غرفه پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: کتابی که نخست وزیر رژیم تروریست صهیونیستی در سخنرانی خود در سازمان ملل نشان داد کتاب "فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)" بود که توسط این پژوهشگاه تهیه و تولید شده است.

وی اظهار کرد: ۳۴۵ عنوان کتاب در این پژوهشگاه چاپ شده است که حدود ۱۵ عنوان آن مربوط به فلسطین است؛ مراسم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان و شایستگان چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور در تالار وحدت برگزار شد و کتاب موسوعة العلامة الشیخ التسخیری از آثار پژوهشگاه مطالعات تقریبی موفق به دریافت جایزه ویژه بخش سپاس شد که این کتاب در ۱۲ جلد مشتمل بر تجمیع و تحقیق و دسته‌بندی ثمره حدود ۴۰ سال فعالیت علمی و پژوهشی مرحوم آیت الله تسخیری است.

ملاهاشم افزود: تا امروز ۷۰ نشست علمی برگزار کرده ایم که ۴۰ نشست مورد تایید حوزه بوده و به آنها امتیاز داده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha