چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سبحانی

حوزه/ مدیرعامل بنیاد امامت گفت: تقابل با اندیشه های انحرافی تقابل فیزیکی و حذف و طرد نیست بلکه وقتی اندیشه ها بسیار ظریف می شوند دیگران به راحتی فریب می خورند، لذا باید در جریان شناسی انحراف در حوزه علمیه کار بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی امروز در نشست تخصصی "اندیشه سلفی گری ایرانی؛ ریشه ها و اندیشه ها" که در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزه برگزار شد گفت: گاهی اوقات جبهه حق و باطل به وضوح قابل تشخیص نیست و وضعیت حق و باطل چنان درهم تنیده می شود که دشمن در درون جامعه دینی نفوذ می کند و با کینه توزی جبهه حق را دچار انفعال کرده و ضربه خود را به جبهه حق می زند که در قرآن به این حالت نفاق گفته شده است.

وی افزود: گاهی منافقین در داخل جبهه اهل ایمان سنگر می زنند و برای فریب آنان با زبان اهل حق سخن می گویند اما در درون کاری می کنند که دشمنان می کنند.

مدیر عامل بنیاد امامت خاطرنشان ساخت: نفاق فکری و معرفتی که نوعی دیگر از نفاق می باشد خیلی بدتر است، در این حالت کسانی که مدعی دین هستند با استفاده از منابع و تعابیر دینی حقیقت را واژگون می کنند که اهل حق را دچار شک و تردید می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی ابراز داشت: اگر طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) باطل از حق کاملا جدا می شد دیگر کسی به سوی باطل نمی رفت، ولی منافقین بخشی از حق و بخشی از باطل را مخلوط می کنند و برای شیطان فرصت فتنه انگیزی می دهند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امامت با هشدار نسبت به جریان خزنده نفاق در جوامع دینی، ابراز داشت: جریان خطرناکی وجود دارد که با تفسیرهای نادرست و جعل منابع حق، حمله خود را به هسته مرکز شیعی وارد می کند و این جریان بسیار خطرناک است؛ آنها قرآن را انکار نمی کنند و به قرآن و حدیث نیز بسیار استناد می کرده و مدعی حدیث هم می شوند اما در نهایت طرح و تفسیری ارائه می کنند که جوهره اصلی تشیع را مورد هجمه قرار می دهند.

وی ادامه داد: منافقان اهل علم و تدبر نیز هستند و چنان سخن می گویند که برخی فریب آنها را می خورند و امر بر بسیاری از مردم اهل جبهه حق پوشیده می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی افزود: تقابل با اندیشه های انحرافی تقابل فیزیکی و حذف و طرد نیست، بلکه وقتی اندیشه ها بسیار ظریف می شوند، دیگران به راحتی فریب می خورند لذا باید در جریان شناسی انحراف در حوزه علمیه کار بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha