سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / مصاحبه خبرنگاران حوزه از مسئولین غرفه های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی حوزه

حجت الاسلام والمسلمین مازنی از شرکت بیش از ۲ هزار طلبه و ۲ هزار ۱۰۰ استاد در دوره‌های تخصصی مهارت پژوهشی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی دبیر جشنواره علامه حلی(ره) و مدیر ترویج پژوهش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: معاونت پژوهش سه مدیریت کلان را در خود جای داده است "مدیریت مراکز پژوهشی"، "مدیریت مطالعات و برنامه ریزی پژوهشی" و "مدیریت ترویج و پژوهش" که مخاطب آن طلاب و فضلایی هستند که در مظان آموزش مهارت های پژوهشی و نگارش مقاله و نگارش علمی قرار دارند و هنوز به مرحله تثبیت که بتوانند مقاله علمی پژوهشی و ترویجی بنویسند نرسیده اند.

وی افزود: کار آموزش این فضلا به بخش مدیریت ترویج و پژوهش واگذار شده است و سه حوزه کلان دارد آموزش پژوهش, فعالیت های نگارش و فعالیت های مربوط به ترویج و توسعه مربوط به پژوهش.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش پژوهش طلاب و فضلا فقط در تابستان امسال در کل کشور بیش از ۲ هزار نفر مهارت های پژوهشی را آموزش دیدند و اساتید هم طی چند سال اخیر با شرکت در دوره های مهارت های پژوهشی حدود بیش از ۲۱۰۰ نفر از آنان در این دوره ها شرکت کردند.

وی افزود: یک اتفاق بسیار مهم، برگزاری دوره های تربیت مدرس مهارت های پژوهشی بوده است که ما طی دو سال اخیر حدود ۵۰۰ تن از اساتید را در این دوره ها شرکت دادیم و هر کدام حدود ۱۱۰ ساعت آموزش دیدند.

شرکت بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ طلبه و استاد در دوره‌های مهارت پژوهشی

مدیر ترویج و پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در بخش مربوط به فعالیت های نگارشی، بخش پژوهش های درسی هم هست و از پایه سه طلاب در حد خودشان مشغول نگارش علمی هستند و سعی می کنند استانداردهای شکلی را رعایت کنند و در پایان سطح یک نیز ملزم به نگارش تحقیق پایانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی با اشاره به برنامه های جشنواره علامه حلی گفت: در دوره پانزدهم جشنواره علامه حلی هستیم و فراخوان دوره شانزدهم نیز به زودی منتشر می شود؛ در کل این دوره ها ۱۸۸هزار اثر در جشنواره دریافت کردیم و حدود هزار اثر هم به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزار نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی، گفت: این نمایشگاه حقیقتا یک فرصت بسیار مبارک و ارجمندی برای این است که دستگاه ها و مراکز پژوهشی آثار خودشان را عرضه کنند و این دوره ششمین دوره هست که البته به خاطر کرونا سه دوره برگزار نشد.

مدیر ترویج و پژوهش معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: وقفه ای سه ساله در برگزاری این نمایشگاه رخ داد و اکنون غرقه داران انگیزه بیشتری برای ارائه آثار دارند و از طرفی نیز فضلا و طلاب علاقه بیشتری برای دیدن آثار و فعالیت های پژوهشی دارند؛ البته این آثار تنها بخشی از دستاوردها است که به جامعه علمی عرضه می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha