شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

حوزه/ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم تقریبی و مؤسس حوزه علمیه جامعة الکوثر پاکستان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت مؤسس حوزه علمیه جامعة الکوثر پاکستان به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ

إذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

حضرات مستطاب جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ محمد اسحاق نجفی

و جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ انورعلی نجفی (أدام الله عزّهم)

سلام علیکم

خبر درگذشت مفسر جلیل القدر، عالم تقریبی و مؤسس حوزه علمیه جامعة الکوثر پاکستان ، حضرت آیت الله شیخ محسن علی نجفی(رحمة الله علیه)، موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب شد.

مرحوم شیخ محسن علی نجفی در حوزه علمیه نجف در محضر اساتید و بزرگانی چون حضرات آیات عظام؛ سید ابوالقاسم خویی و سید محمدباقر صدر(رحمة الله علیهم) کسب فیض نمود. اهتمام وافر و خدمات ارزشمند و فراوان ایشان به محرومان در عرصه های مختلف اجتماع سبب شد که با لقب وزین "محسن ملت جعفریه" مشهور شود.

مقوله وحدت مسلمانان و تقریب مذاهب اسلامی، دغدغه همیشگی ایشان بود. بنیانگذاری و تأسیس مدارس جامعة الکوثر، جامعة أهل البیت(ع) و مجموعه آموزشی أسوه در پاکستان و تألیف تفسیر گرانسنگ الکوثر، از خدمات ارزنده مرحوم نجفی به ساحت نورانی اسلام و صدقه جاریه و باقیات الصالحات آن عالم عامل است که سرمشق و چراغ راه شاگردان آن عزیز سفر کرده قرار خواهد گرفت.

اینجانب ارتحال این مفسر فاضل و شخصیت تقریبی را به محضر علما و بزرگان پاکستان، مردم مؤمن و شریف این کشور، همچنین بیت معزز، فرزندان محترم آن فقید سعید، خاصه شما حضرات معظم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علّو درجات و برای بازماندگان، صبر و عافیت مسألت دارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha