دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله رمضانی

حوزه/ استاد رمضانی، ارتحال آیت الله نجفی را تسلیت گفت و نوشت: این مجاهد نستوه در نشر پیام اسلام، انقلاب اسلامی و گفتمان امام خمینی(ره) تلاش‌های بسیاری انجام داد؛ نسبت به آرمان‌های امام راحل شخصیتی باورمند بود و ایشان را احیاگر اسلام حقیقی در عصر حاضر می‌دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی ارتحال آیت‌الله شیخ «محسن علی نجفی» از علمای صاحب‌نام پاکستان و موسس حوزه علمیه جامعه الکوثر، پیام تسلیت استاد رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) صادر گردید.

متن این پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال جانگداز علامه شیخ «محسن‌ علی نجفی» مفسر قرآن کریم، معلم اخلاق، شخصیت برجسته شیعه در پاکستان، عضو برجسته مجمع جهانی اهل بیت(ع) و رئیس شورای عالی مجمع اهل بیت(ع) این کشور موجب تألم و تاسف و اندوه فراوان گردید. این مجاهد نستوه در نشر پیام اسلام، انقلاب اسلامی و گفتمان امام خمینی(ره) تلاش های بسیاری انجام داد؛ نسبت به آرمان‌های امام راحل شخصیتی باورمند بود و ایشان را احیاگر اسلام حقیقی در عصر حاضر می‌دانست.

مرحوم مغفور آیت الله شیخ محسن علی نجفی از شاگردان اساطین بزرگ حوزه علمیه نجف از جمله آیت الله العظمی خویی و آیت الله العظمی شهید صدر و از منادیان وحدت و غمگسار شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) در پاکستان بود. ایشان دارای مراتب علمی و سجایای اخلاقی بزرگی بود و سال‌های متمادی به خدمات علمی، دینی، فرهنگی و اجتماعی می‌پرداخت. تفسیر قرآن، تألیفات و ترجمه متون دینی، ساخت مساجد و مراکز آموزشی ، خدمات عام‌المنفعه به نیازمندان و فعالیت‌های رسانه‌ای از جمله خدمات و برکات عمر ایشان بوده که اثرات بزرگی در جامعه پاکستان داشته است. سیره علمی و عملی این عالم دینی، الگویی مناسب برای خدمت خالصانه به ثقلین برای علماء، فضلاء و طلاب می‌باشد.

اینجانب فقدان این عالم وارسته را به حضرت بقیه‌الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، مراجع و علمای کرام و ملت دوست و برادر پاکستان و بالاخص شیعیان و خاندان محترم و فرزندان مکرم‌شان تسلیت عرض نموده، علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم .

عاشَ سعیداً و ماتَ سعیداً .

رضا رمضانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha