دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری امروز دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به شهادت چندین خبرنگاران در وقایع غزه، گفت: شهادت بیش از صد خبرنگار در غزه نشان داد که نمی‌توانند از مخابره حقایق در جهان جلوگیری کنند، شهادت کودکان و زنان و انسان‌های بی‌پناه و غیرنظامی امضایی بر جنایاتی است که استکبار جهانی به دنبال آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری با عنوان همایش «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز در سالن جلسات موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به تغییر نظم نوین جهانی، اظهار داشت: امروز در حال تغییر جهان به سمت نظم نوین جهانی هستیم که آگاهی مردم جهان نسبت به مردم مظلوم فلسطین یکی از مسائل نوین نظم جهان و یکی از شاخص‌های آن است.

وی افزود: توده‌های مردم، دروغ و تزویر را از حقیقت تشخیص داده و در میدان حضور پیدا کرده‌اند، اگر زمانی نظم نوین جهانی به معنای چپاول جهان توسط ابرقدرت‌ها و مستکبران بود امروز این نقشه بر همگان آشکار شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فعالیت خبرنگاران در موضوع غزه، ابراز کرد: حضور ملت‌های جهان و خبرنگاران در بحث غزه موجب کلید خوردن عملی نظم نوین جهانی می‌شود که این نظم از انقلاب اسلامی ایران آغاز شده و اکنون نیز شاهد آن در کشورهایی مثل یمن و لبنان و فلسطین هستیم.

وی با اشاره به شهادت چندین خبرنگاران در وقایع غزه، یادآور شد: شهادت بیش از صد خبرنگار در غزه نشان داد که نمی‌توانند از مخابره حقایق در جهان جلوگیری کنند، شهادت کودکان و زنان و انسان‌های بی‌پناه و غیرنظامی امضایی بر جنایاتی است که استکبار جهانی به دنبال آن است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در این پیچ تاریخی و قله صعود مستضعفان، علمای اسلام وظیفه خود دانستند تا پیامی را از ناحیه علما و مراجع و نخبگان جهان اسلام به مردم مخابره کنند، امروز شاهد این هستیم که علاوه بر توده مردم که در صحنه تظاهرات خیابانی در نقاط مختلف جهان حاضر شده‌اند و فریادشان علیه رژیم صهیونیستی به آسمان رفته، علمای اسلام نیز با صدور فتوا و بیانیه این جنایت‌ها را محکوم کرده و مطالبات جهان اسلام را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری در هفته‌های آینده، خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری همایش طوفان الاقصی سایر کشورها نیز همایش‌های نخبگانی برگزار می‌کنند تا صدای ملت فلسطین را به جهانیان برسانند.

وی اظهار کرد: امروز بر دولت‌های اسلامی قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین به ویژه افرادی که در محاصره قرار گرفته و از آب و مواد غذایی محروم شده‌اند، واجب است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، با اشاره به اقدام ضعیف سازمان ملل در قبال مردم فلسطین، خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین المللی به ویژه سازمان ملل و شورای حقوق بشر نتوانستند وظایفی را که بعد از جنگ جهانی دوم به عهده گرفتند انجام دهند و در این زمینه نمره مردودی گرفتند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری، بیان کرد: در این همایش به دنبال توقف بدون قید و شرط جنگ هستیم و اخطار می‌دهیم به کسانی که به جنگ دامن می‌زنند و هشدار می‌دهیم مواظب باشید جنگ جدیدی را رقم نزنید، مراقب باشید دامن جنگ شما ممکن است دنیا را دچار گسست دوباره بعد از جنگ جهانی کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص اهمیت تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: موضوع تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی همواره مورد تأکید علمای اسلام و حتی مردم آزاده جهان است و در این خصوص تأکید علمای اسلام در جلسات این مجمع مورد توجه است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha