شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زاهره میرجعفری

حوزه/ طرح "مقاومت تا حضور" به همت اداره سبک زندگی و تعالی خانواده معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، همزمان با تحولات فلسطین و انتخابات پیش رو، در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، زاهره سادات میرجعفری با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم فرهنگی توجه به سه جلوه‌ی شناخت، عاطفه و رفتار در شیوه های تربیتی با مخاطبین موردنظر است، عنوان کرد: این معاونت در راستای آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و بسترسازی برای فرهنگ سازی، ایجاد انگیزه، نشاط و ارتقای سطح معلومات و نگرش طلاب، به موضوعات فرهنگی، بهبود بخشیدن فعالیت ها و مسابقات فرهنگی، در جهت هماهنگی، هدایت و ساماندهی این مسابقات از طریق استان ها برنامه هایی در نظر گرفته است.

رییس اداره سبک زندگی و تعالی خانواده اداره کل تهذیب و تربیت معاونت فرهنگی تصریح کرد: تربیت سیاسی با رویکرد مشارکت حداکثری طلاب که زمینه انتقال ارزش‌های حاکمیتی را از نسلی به نسل دیگر فراهم می‌کند، ازجمله وظایف مهم مراکز علمی تربیتی است؛ از این رو طراحی مسابقه "از مقاومت تا حضور" در اداره کل تهذیب و تربیت در دستور کار قرار گرفته است تا با مشارکت حداکثری طلاب، زمینه ارتقای معرفتی و بینشی آنان را در این عرصه فراهم سازد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه خواهران برای حمایت مردم ایران نسبت به ملت ستمدیده فلسطین به خصوص در اراضی اشغالی و سرزمین تحت محاصره غزه از تمام ظرفیت های منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت و دفاع از آرمان فلسطین و مردم مظلوم و مبارزان و آوارگان فلسطینی و مقاومت اسلامی فلسطین تا رسیدن به حقوق حقه خویش به هر نحو ممکن باید ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در همین راستا سلسله نشست ها پیرامون مسایل فلسطین و غزه، زنان مقاومت و خانواده مقاوم فلسطینی با برگزاری مسابقات به همراه سیر مطالعاتی و نیز راه اندازی پویش های مختلف از جمله پویش «طوفان الاقصی»، «من حریفتم» و «خانواده مقاوم» پیشنهاد می شود.

میرجعفری بیان کرد: اگر انتخابات پرشور باشد و انتخاب درست نیز انجام شود، آثار و برکات فراوانی خواهد داشت. زمانی که مردم در میدان انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند، مسئولان شایسته و پرقدرتی سرکار خواهند آمده و در چنین شرایطی مردم به آینده انقلاب و به آینده کشورشان امیدوار می‌شوند.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می شود مدارس علمیه در قالب یک جلسه به مسائلی چون احکام انتخاباتی، آیات و روایات مرتبط با بحث و همچنین فرازهایی از بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، سلسله نشست ها پیرامون مسئله بصیرت افزایی انتخابات، برگزاری مسابقات به همراه سیر مطالعاتی و نیز راه اندازی پویش های مختلف از جمله «من رای می دهم» بپردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha