دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / گفت‌وگوی خبرنگار حوزه نیوز با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز دوم

حوزه/ اگر از وحدت حوزه و دانشگاه صحبت می کنیم اولین گام این است که هر دو طرف از فعالیت های علمی و پژوهشی یکدیگر آگاه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد زارعان با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تبیین نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی خوب و دقیق از فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به مردم و جامعه علمی کشور پرداخت و گفت: یکی از سرمایه های موجود در عصر حاضر وجود رسانه هایی است که زمینه تعامل بین محققین، اساتید و فضلا با مخاطبان را فراهم کرده است و خوشبختانه امروزه این کار سازمان یافتگی خوب پیدا کرده است.

عضو هیئت امنای جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: گرچه ها کارهای خوبی در این عرصه انجام شده است اما به وضع موجود نباید اکتفا کنیم شاید در بهترین شکل آن باید گفت که علاقه‌مندان در درون حوزه در جریان فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه قرار گرفته اند ولی هنوز صدای حوزه آن گونه که شایسته است به بیرون حوزه حتی در داخل کشور نرسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین زارعان گفت: همواره این سؤال مطرح است که آیا ما فرصتی فراهم کرده ایم که دانشگاهیان از فعالیت های علمی پژوهشی حوزه خبر دار شوند؟ این حرف من به معنای طرح مسئله و پیدا کردن خلاء هاست تا با برطرف کردن آنها رشد کنیم.

وی گفت: در زمینه فعالیت های مرتبط با قلمرو تعلیم و تربیت در یک نگاه سریع و گذرا به دوران انقلاب اسلامی باید گفت که حوزه از زمین تا آسمان با قبل از انقلاب اسلامی فرق کرده است و شاهد رشد کمی و کیفی علوم در حوزه هستیم؛ سابقا شاید بزرگترین سرمایه حوزه در مبحث اخلاقی همان دروس اخلاق بود که توسط علما و بزرگان برای طلاب برگزار می شد اما اکنون فعالیت های علمی و تحقیقات و پژوهش ها در زمینه اخلاق و تعلیم و تربیت اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست و حوزویان نیز هنوز این تحولات را خبردار نیستند که این نقش رسانه ها در این بخش بیشتر دیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین زارعان در پایان خاطرنشان ساخت: اگر از وحدت حوزه و دانشگاه صحبت می کنیم اولین گام این است که هر دو طرف از فعالیت های علمی و پژوهشی یکدیگر آگاه شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha