یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار طلاب مدرسه علمیه سید الشهدا(ع) شهرستان خرمشهر و خانواده های آنها با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئولیت پدر و مادر به ویژه در غیبت امام عصر(عج)، "تربیت فرزند" است، گفت: قبل از هر اقدامی در حوزه تربیت فرزندان، والدین باید از خودشان شروع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، طلاب و روحانیون مدرسه علمیه سید الشهدا(ع) شهرستان خرمشهر و خانواده‌های آنها با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئولیت خانواده یعنی پدر و مادر به ویژه در غیبت امام عصر(عج)، "تربیت فرزند" است، اظهار داشت: قبل از هر اقدامی در حوزه تربیت فرزندان، والدین باید از خودشان شروع کنند.

وی افزود: خداوند متعال در درون هر انسانی شبه پیامبر یا حجت باطنی قرار داده و از طرفی مهم‌ترین رسالت پیامبران نیز هدایت انسان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با طرح این سئوال که محور تربیت اسلامی فرزندان در بحث خانواده، جسم فرزند مورد است یا روح و جان؟، ادامه داد: آنکه در مسأله تربیت مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، شبه پیامبری است که خداوند متعال در درون هر انسانی قرار داده است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: همانگونه که برای فرزندانمان در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنیم، باید بیش از آن برای روح، عقل و قلب آن سرمایه گذاری صورت گیرد، اگر انسان بخواهد در بحث تربیتی خوب کار کند، آنکه می‌تواند انسان را به مقصد برساند، حجت باطنی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به اینکه رسالت و مأموریت حوزه علمیه، انسان سازی است، اظهار کرد: نقش روحانیت، علما و بزرگان، تذکر، پند و اندرز دادن است، اگر پند دهنده درون را به خوبی تربیت نکنیم، کلام دیگران در ما به خوبی اثر نمی‌گذارد.

وی گفت: پدر و مادر اگر بخواهند همچون حاج قاسم‌ها تحویل جامعه اسلامی بدهند باید تلاش کنند اول خودشان را مورد توجه قرار دهند و بر روی اخلاق و رفتارشان کار کنند.

وی تأکید کرد: فرزندانمان را باید به گونه‌ای تربیت کنیم که توکل به خداوند متعال در آنها قوی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha