یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/ رزمایش جهادتبیین ویژه علما و روحانیون شهرستان چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای عدم مشارکت و یا مشارکت حداقلی مردم در انتخابات، گفت: روشنگری صاحبان قلم و تریبون و بصیرت مردم ایران اسلامی این فرصت را باز هم از دشمن خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در نشست جهاد تبیین ویژه علما و روحانیون چهاربرج که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ چراغ هدایت بودند و بشر را از ظلمت‌ها و تاریکی نجات دادند و امروز که تهاجم چند بُعدی دشمن در فضای حقیقی و مجازی قدرت گرفته، باید روحانیت بیش از گذشته در مسئله تبیین حقیقت جهاد کنند.

وی ادامه داد: در دفاع و جهاد تبیین اولین موضوع دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و جمهوریت و اسلامیت نظام است که در رأس آن یک فقیه عالم جامع الشرائط به عنوان ولی فقیه قرار دارد که از کیان اسلام دفاع می‌کند.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ماراتون‌های انقلاب اسلامی انتخابات پیشرو است و دشمن از ماه‌ها قبل برای عدم مشارکت و یا مشارکت حداقلی برنامه‌ریزی کرده و برای این امر با بزرگ نمایی ضعف‌های موجود تلاش دارد به هدف خود برسد و روشنگری صاحبان قلم و تریبون و بصیرت مردم ایران اسلامی این فرصت را باز هم از دشمن خواهد گرفت.

وی با تأکید بر لزوم دوری روحانیت از تبلیغ یک جریان خاص سیاسی، اظهار کرد: خط روحانیت باید دفاع از اسلام و انقلاب باشد و نباید با وارد شدن به برخی جناح‌های سیاسی و دفاع غلط از رفتارهای آن‌ها، خود را هزینه کنیم و باید با کمال احترام و تکریم سخن بگوییم و این مسئله را در جامعه به یک سنت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام جلالی، با بیان اینکه جواب به شبهات دشمنان در فضای مجازی و حقیقی یک ضرورت است، یادآور شد: در طرح مطالب باید به یقینیات و مسلمات اتکا شود و از طرح مطالبی که در آن تخصص نداریم و یا نمی‌توانیم تبیین کنیم، خودداری شود، همچنین باید طرح مطالب همه فهم و با بیان ساده صورت گیرد تا در مخاطب تاثیر بگذارد.

وی تصریح کرد: در انتخابات پیش رو مهم‌ترین وظیفه روحانیت تبلیغ برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است و در کنار آن نیز باید اوصاف یک نماینده در تراز انقلاب از زبان امامین و بزرگان انقلاب برای مردم تبیین شود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha