چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تکریم دختران عراقی در جشن تکلیف با اعطای حجاب فاطمی و تقدیم تاج در حرم حضرت علی (ع)

حوزه/ امروز دشمن از ناآگاهی و اطلاع کم عده ای استفاده کرده و بی حجابی و بدحجابی را به آن ها تحمیل می کند و برای این امر از شبکه های مجازی و رسانه هم استفاده می کند و برخی مظاهری بی عفتی را بزک کرده و خوب جلوه می دهد که در نگاه اول زنان را فریب می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ۱۷ دی ماه مصادف با سالروز کشف حجاب اجباری توسط رضاخان پهلوی در سال ۱۳۱۴ است، رضاخان چند ماه پس از بازگشت از ترکیه در این روز در دانش سرای مامایی همراه همسر و دختران بی حجاب خود - برای اولین بار - شرکت و رسما فرمان ممنوعیّت حجاب را برای زنان اعلام کرد.وی طی سخنانی خطاب به زنان و دختران فارغ التحصیل پزشکی و مامایی از بی حجابی با عنوان «اعطای آزادی به بانوان» نام برد و اقدام به ممنوعیت حجاب را گشودن «فصل جدیدی در زندگی زن ایرانی» اعلام کرد.

به دنبال فرمان رضاخان در «منع حجاب» مأموران شهربانی و پاسبان ها در کوچه و خیابان شهرها به اذیّت و آزار زنان و دختران محجّبه پرداختند. مأموران چادر و روسری و هر نوع پارچه شبیه آن را با خشونت از سر زنان می کشیدند و پاره می کردند.

لذا برای بررسی ابعاد این مسئله و تاثیر حجاب در پیشبرد اهداف اسلام و نقشه های دشمنان اسلام برای از بین بردن حجاب به عنوان یک حکم مسلم الهی به سراغ ۲ تن از اساتید حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی رفتیم که در ادامه مشاهده می کنید؛

وحیده محمدلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، گفت: دشمنان اسلام طبق نقشه از پیش طراحی شده تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دایره عفاف و حجاب خود بیرون کنند و رضاخان قلدر با توسل به زور و سرنیزه و همان قلدری خودش این کار را انجام داد. در حقیقت کشف حجاب سوغات رضاخان از دنیای غرب به ایران بود .

وی ادامه داد: قبل از اقدام رسمی کشف حجاب، با یک سری اقدامات روانی و فکری در ذهنها کار کرده بودند و با شبهات فراوان ذهنها را نسبت به حجاب تغییر داده بودند . منتها در این روز با زور سرنیزه و اجبار این امر را قانونی کردند . البته به تعبیر رهبر معظم انقلاب« حجاب مسئله اصلی نبود بلکه مسئله اصلی به فساد کشاندن جامعه بود که تا حد زیادی هم آن زمان موفق شدند"

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: البته علمای مجاهد از همان ابتدا به عنوان پیشگامان مبارزه با کشف حجاب اجباری رضاخانی وارد میدان شدند که نمونه اش را در قضایای مسجد گوهرشاد در واقعه ۲۱ تیر۱۳۱۴ شاهد هستیم که تجمع مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ در اعتراض به اجباری شدن کلاه شاپو و سیاست‌های تغییر لباس و قانون تغییر لباس رضاخانی بود و این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر شهید و تعدادی هم زخمی شدند.

روحانیت در طول تاریخ مهم ترین مانع برای رسیدن دشمن به اهداف خود در بی حجابی بودند

وی افزود: درباره واکنش علما نسبت به اجباری شدن کشف حجاب در تاریخ موجود است که چون عدّه ای از روحانیون و بازاریان نزد آیت الله حائری آمدند و در خصوص کشف حجاب و عوارض ناگوار آن مطالبی به عرض رسانیدند، آن مرجع عالیقدر به رگ های گلویش اشاره کرد و گفت: باید تا پای جان مقاومت نمود. من ایستاده ام؛ زیرا مسئله حجاب، از ضروریات دین است و بنا به نص قرآن، واجب شمرده می شود.

محمدلو اظهار داشت: البته حدود شش ماه پس از فاجعه مسجد گوهرشاد، رضا خان با بی اعتنایی به علما و مردم، در روز ۱۷ دی ۱۳۱۴ در جشن فارغ التحصیلی دانشسرای مقدماتی دختران در تهران، قانون کشف حجاب زنان را به طور آشکار و رسمی اعلام کرد و خود به اتفاق همسر و دخترانش که بدون حجاب بودند، در این جشن که به ابتکار علی اصغر حکمت، وزیر معارف و فراماسونر معروف تشکیل گردید، شرکت و سخنرانی کرد و دوره ای سیاه برای زنان ایران در تاریخ شروع شد.

وی تاکید کرد: البته بعد از دوران سیاه رضاخانی ؛ به دلیل عدم همراهی مردم باغیرت دیگر این قانون کشف حجاب به دلیل قضایای مسجد گوهرشاد و درخواست علما، این قانون در سال ۱۳۲۳ش در دوره حکومت محمدرضا پهلوی لغو شد.

دشمنان در جنگ نرم مهم ترین هدف شان نابودی عفاف و حجاب است

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: امروز هم دشمنان نظام اسلامی با جنگ نرم و تبلیغات فراوان و تغییر ذائقه نوجوانان و جوانان در فضاهای مجازی به دنبال کشف حجاب هستند که باز هم همت علما و ایمان مردم را می طلبد که در برابر منکر بی حجابی امر به معروف و نهی از منکر را به شیوه هوشمندانه و با حفظ کرامت انسانی افراد دنبال کنند .

وی افزود: البته در این راه ؛ از ایستادگی ؛ مقاومت و توسل و ارتباط با خدا غافل نشوند . در بحث حجاب و عفاف در جامعه با توجه به اینکه بلاگرهای مجازی با پوشش حجاب به جنگ حجاب آمده اند بایستی با تبیین عفاف همه بعدی از خطر این بلاگرها ، نوجوانان و جوانان را آگاه کرد.

حجاب یک امر فطری است

محمدلو با بیان این که عفاف یک امر فطری است و دایره آن گسترده تر از مبحث حجاب است، افزود: فطری بودن عفاف را در ابتدای خلقت در داستان آدم و حوا در سوره مبارکه« اعراف آیه ۲۲ »شاهد هستیم ،منتها به مرور زمان وقتی عمل گناهی از سوی فرد مدام انجام شود یا وقتی عمل گناهی مدام از سوی افراد مختلف عادی سازی شود کم کم قبح آن از بین میرود

وی اضافه کرد: کار شیطان زینت دادن زشتی هاست که قران هم بدان اشاره دارد و امروز رسانه ها عمل شیطان را انجام میدهند؛ یعنی با ترفندها و جذابیت های رسانه ای؛ جای خوب و بد را عوض می کنند و گناهان را زینت داده و قبح آن را در جامعه از بین میبرند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر فردی بتواند فکر خود را مدیریت کند و از خطورات نفسانی آزاد کند میتواند اعمال خود را هم اصلاح کند .در آیات قرآن و متون دینی به عفاف در چشم، فکر، دیدن و شنیدن، پوشش، رفتار، ازدواج و خانواده نیز اشاره شده است و رفتارهای دختران و زنان هم بایستی توام با متانت و وقار باشد و از هر گونه رفتار سبک و ..دوری شود .

وی افزود: هم قبل از ازدواج عفاف و حد و حدود با نامحرم را بایستی رعایت کرد و هم بعد از ازدواج و تشکیل خانواده بایستی مراقب رفتارهای خود در مواجه با نامحرم بود و توجه به تربیت جنسی در کودکان و نوجوانان نیز در امر حجاب و عفاف ضروری و لازم است.

دشمن از پایین بودن سطح آگاهی جامعه بی حجابی را به زنان تحمیل می کند

همچنین سمیه مرتاض نیز در این باره به خبرنگار حوزه در ارومیه گفت: قطعا قضیه حجاب و پوشش و نگاه عفیفانه ای که دین به مسئله زن دارد، مظهر قدرت و مهربانی نسبت به زنان است و فرهنگ غرب با نگاه جنسیتی به زن و گرفتن امتیازات و نگاه محبتی دین از وی در پی تضعیف زنان و کاستن روحیه قدرت و عظمت در آن هاست.

معاون فرهنگی حوزه علمیه آذربایجان غربی تاکید کرد: حجاب جلوه قدرت زنان است و نشاط و سلامت را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد و آثار واقعی و عقلایی در جامعه دارد و یک امر ارزشی صرف نیست، جاهلیت مدرن با ارائه آزادی ظاهری به بانوان جامعه و معرفی حجاب به عنوان یک ارزش شخصی فارغ از تاثیرات عقلایی و واقعی این موضوع در جامعه و افراد، ارمغانی غیر از بی حیایی برای زن و به تبع جامعه نداشته است.

با عفت زن به کمال می رسد

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم سوره احزاب آیه ۵۹ هم با اشاره ای لطیف به فلسفه حجاب، یکی از دلایل این مهم این امر را حفظ امنیت زنان و نگاه غیر جنسی به بانوان مطرح کرده است، جامعه زمانی که ارزش گذاری دقیقی نسبت به مساله حجاب و حیا و حفظ حریم ها داشته باشد هویت اصلی و معقول خود را حفظ کرده و مسیر رشد و رسیدن به کمال را طی میکند،

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تاکید کرد: با نگاهی گذرا به تاریخ اهل بیت و سیره ائمه معصومین علیهم السلام می توان به جایگاه رفیع زنان پی برد و زنان و بانوان جامعه با بالا بردن سطح آگاهی خود و تحقیق و تفحص در این زمینه می توانند به راحتی به نگاه ارزنده دین نسبت به زنان دست یابند.

وی افزود: امروز دشمن از ناآگاهی و اطلاع کم عده ای استفاده کرده و بی حجابی و بدحجابی را به آن ها تحمیل می کند و برای این امر از شبکه های مجازی و رسانه هم استفاده می کند و برخی مظاهری بی عفتی را بزک کرده و خوب جلوه می دهد که در نگاه اول زنان را فریب می دهد.

مرتاض گفت: کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴ هم به یکباره اتفاق نیفتاد، و فکر رضاخان هم نبود و بلکه یک برنامه از قبل طراحی شده بود و سفر رضاخان به ترکیه هم دقیقا در همین راستا بود و جریان غرب و لژهای فراماسونری این سفرها را ترتیب می دادند.

مهم ترین ابزار دشمن برای تحمیل بی حجابی به زنان

وی تصریح کرد: امروز هم همان خط فکری دشمن برای کنار زدن عفاف و حجاب و به بردگی گرفتن زنان ادامه دارد و در برخی رسانه ها و فضای مجازی با استفاده از عده ای سلبریتی و ... که اجیر دشمن هستند می خواهند از جامعه عفاف و حجاب را بزدایند و برای مقابله با آن باید ریشه های اندیشه دینی را در بین جوانان تقویت کنیم و دانش جوانان را ارتقا دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha