یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر /گفت‌وگوی خبرنگار حوزه با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز سوم

حوزه/ رسانه ها اگر وظیفه خودشان را خوب انجام دهند جلوی اتلاف انرژی در پژوهش را می گیرند، به معنای اینکه جلوی موازی کاری را می گیرند.

حجت الاسلام مهدی هادی رئیس انجمن روان شناسی اسلامی حوزه با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم با اشاره به ارتقای کمی و کیفی نمایشگاه امسال گفت: شرکت و حضور در این گونه نمایشگاه ها شوق علمی زیادی برای انسان به ارمغان می آورد و آشنایی با تازه های نشر و آثار پژوهشی حس خوبی را به انسان می دهد.

وی افزود: اگر یک اتفاق خاص در این دوره از نمایشگاه انجام می شد جذابیت این نمایشگاه بیش از پیش می شد، اینکه تضارب آراء را در فضای عمومی نمایشگاه با برگزاری کرسی ها و نشست های علمی افزایش می دادند، چرا که اگر قرار است نمایشگاهی برگزار شود و یک دورهمی عملی و پژوهشی داشته باشیم لازم است نشست های اینجا با نشست هایی که در مراکز خودمان برگزار می شود متفاوت باشد.

رئیس انجمن روان شناسی اسلامی حوزه به نقش مهم رسانه ها در امر پژوهش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رسانه ها سه کار مهم را می توانند برای توسعه فرهنگ پژوهشی انجام دهند، اولین کار انگیزه سازی است؛ رسانه اگر کار خودش را خوب انجام دهد می تواند یک فضای جذاب و انگیزه ساز را ایجاد کند و این انگیزه دهی باعث ایجاد هر اتفاق مثبت است.

وی افزود: دومین کاری که رسانه می تواند برای پژوهش انجام دهد, این است که یک جهت دهی کلی انجام دهند, اگر رسانه ها یک مطالعه جدی در عرصه خاصی داشته باشند و آن را به پژوهشگر منتقل کند تا پژوهشگر بتواند آن نیاز را به خوبی پاسخ دهد.

حجت الاسلام هادی در توضیح کار سوم رسانه ها برای امر پژوهش گفت: رسانه ها اگر وظیفه خودشان را خوب انجام دهند جلوی اتلاف انرژی در پژوهش را می گیرند به معنای اینکه جلوی موازی کاری را می گیرند؛ امروزه اگر رسانه ها بتواند با تضارب آراء اطلاع رسانی خوبی داشته باشد جلوی بسیاری از موازی کاری ها را خواهند گرفت.

رئیس انجمن روان شناسی اسلامی حوزه در پایان سخنان خود به کارهای پژوهشی در عرصه مشاوره نیز اشاره کرد و گفت: ما دو کار اساسی برای مخاطبین خود انجام می دهیم، اول انگیزه سازی در مخاطب و دوم جهت دهی در آنان؛ سعی کرده ایم که پژوهش های جدیدی را آغاز کنیم و بتوانیم سهم خودمان را در این عرصه به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha