دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
عبدالرحیم دوسک

حوزه/ نماینده پارلمان ترکیه خواستار اعلام آتش‌بس فوری در غزه شد و گفت: جنایات اسرائیل در کرانه باختری و غزه غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عبدالرحیم دوسک نماینده پارلمان ترکیه امروز در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی با بیان اینکه اقدامات جنایتکارانه توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه و شهرک‌ سازی‌ها غیرقابل قبول است، گفت: این حرکات در ضدیت صلح پایدار در منطقه است و مردم فلسطین باید به حق و حقوق خود برسند و ما باید در مقابل تجاوزات اسرائیل هم‌صدا باشیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ترکیه در جلساتی در مورد فلسطین شرکت کرده که مصوبات آن باید عملی شود و ضروری است آتش‌بس فوری اعلام شود و این مهم مورد انتظار همه مسلمانان است. تصمیمات اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی باید اجرایی شود و تلاش‌های خودمان را برای حمایت از آرمان‌های فلسطین به کار ببریم تا از آلام مردم بی‌دفاع بکاهیم.

نماینده پارلمان ترکیه با یادآوری ارسال ۳۶۰۰ تن کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تصریح کرد: تعداد زیادی بیماران سرطانی در غزه هستند که از امکانات پزشکی محروم بوده و نیازمند کمک فوری هستند. ما به دنبال راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در غزه هستیم.

وی یادآور شد: اگر در مورد فلسطین نتوانیم به راه‌حل عادلانه برسیم نمی‌توان در منطقه شاهد صلح و آرامش بود و باید برای فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ یک حاکمیت مستقل ایجاد شود و همگی با هم برای انجام این کار همکاری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha