دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوجوانان در فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین جبرئیلی گفت: نوجوانان در دام شبهات فضای مجازی گرفتار شده اند و وظیفه ما طلاب و پژوهشگران بسیار سنگین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفر جبرئیلی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: مرکز مدیریت و معاونت پژوهشی حوزه بابت ایجاد چنین نمایشگاه خوبی جای تقدیر و تشکر دارد. من از کسانی هستم که مرتب فعالیت های پژوهشی حوزه را رصد می کنم اما از بسیاری از فعالیت های پژوهشی اطلاع نداشتم که در این نمایشگاه با آنها آشنا شدم.

وی با بوسه بر ویژه نامه حضرت ابوطالب(ع) افزود: کاش انگیزه خوبی ایجادی شود که افراد بیشتری از حوزه و دانشگاه به این نمایشگاه بیایند. در همین غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه چند کار مانند " الحاد جدید" عرضه شده بسیار خوب و اثر گذار است؛ من کارهای مرکز رسانه و فضای مجازی و ویژه نامه های آن را می خوانم ولو به صورت الکترونیکی باشد.

جبرئیلی خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان اسلام وانقلاب از طریق فضای مجازی شبهات زیادی را ایجاد می کنند که حتی کودکان و نوجوانان را درگیر می کند اما آثاری که در این نمایشگاه عرضه شده است بسیار می تواند خوب و تاثیرگذار باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به فعالیت های خوب مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه ابراز داشت: از قدیم الایام هفته نامه افق حوزه را مطالعه می کردم تا بدانم در حوزه چه خبر است؛ متاسفانه ما طلاب هنوز علی رغم فعالیت فضای مجازی آن را به خوبی باور نکرده ایم؛ بودن در فضای مجازی یک چیز است و باور داشتن آن چیز دیگر.

وی در پایان گفت: امروز طلبه بدون بیان و پژوهش نمی تواند مثمر ثمر باشد؛ نوجوانان در دام شبهات فضای مجازی گرفتار شده اند و وظیفه ما طلاب و پژوهشگران بسیار سنگین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    حدیثی از امام صادق علیه السلام : «مِنْ أَشَدِّ النَّاسِ عَذَاباً یوْمَ الْقِیامَةِ مَنْ وَصَفَ عَدْلًا وَ عَمِلَ بِغَیرِهِ از کسانی که در روز قیامت عذابشان از همه شدیدتر است کسی است که سخن حقی بگوید و خود به غیر آن عمل کند.»