شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
راهب

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: ساخت کتابخانه مرکزی، اساسی‌ترین دغدغه ما در حوزه کتابخوانی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حیدر راهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گزارشی از کم و کیف برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر با موضوع عفاف و حجاب ارائه کرد و اظهار داشت: این تجربه موفق باعث شد به فکر برگزاری مسابقات دیگری با محوریت کتاب و موضوعات مختلف بیفتیم، از این‌رو، قصد داریم در صورت حمایت‌شدن مسابقه دوم را با موضوع روایت پیشرفت و جهاد تبیین برگزار کنیم.

راهب افزود: این مسابقه هم به روان‌شدن چرخه نشر کمک می‌کند و هم فرهنگ کتابخوانی را گسترش می‌دهد و هم در استقبال از انتخاباتی که در پیش داریم، تأثیر خواهد گذاشت و مشارکت را افزایش خواهد داد.

وی سپس به لزوم انجام فعالیت‌های ترویجی بر مجرای ادبیات تأکید کرد که ۴۲ درصد کتاب‌های به امانت گرفته شده، مربوط به این حوزه است و یادآور شد: پس از ادبیات، نیز کتاب‌های فلسفی و روانشناسی بیشترین کتاب‌هایی است که در سال جاری به امانت رفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به کتابخانه‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها، نهادهای نظامی و زندان‌های استان دارای کتابخانه‌اند که این کتابخانه‌ها مشارکتی هستند و در این میان، آموزش و پرورش هم کتابخانه‌هایی دارد که می‌توانند تبدیل به کتابخانه‌های مشارکتی شوند.

راهب یادآور شد: در حال حاضر ساخت کتابخانه مرکزی مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه ما در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر است که ساخت و راه‌اندازی آن نقش به‌سزایی در توسعه و افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ه‌ای استان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با نگاه و حمایت ویژه استاندار بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و دیگر مدیران فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه‌ای برای تحقق این مهم که مطالبه‌ای ۲۰ ساله و مصوبه‌ای ۱۳ ساله در حوزه کتابخوانی استان است، شکل گرفته که امیدوارم در همین دولت نیز کلنگ ساخت آن بر زمین بنشیند.

ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر در گروی دریافت ماده ۲۳ و انجام مطالعات اولیه است

علی پورداود معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر یکی موضوعات مورد توجه و تأکید استاندار بوشهر، بحث احداث کتابخانه مرکزی بوشهر بود که خوشبختانه با حمایت و پیگیری‌های صورت گرفته، یکی از معضلات ساخت این کتابخانه که مسئله زمین بود، مرتفع شد و زمینی در مرکز این شهر با ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای ساخت کتابخانه مرکزی در کمیته برنامه‌ریزی استان بوشهر به ریاست استاندار مصوب شد.

وی یادآور شد: در اجرای کتابخانه مرکزی بوشهر مانند هر پروژه احداثی اولین گام، انجام مطالعات ابتدایی و تصویب ماده ۲۳ قانون الحاق است که پروسه‌ای زمان‌بر است و دست‌کم دو یا سه ماه زمان می‌برد، با گرفتن این ماده، بلافاصله عملیات اجرایی این کتابخانه آغاز خواهد شد.

همچنین در بخش پایانی این نشست وحید حیدری معاون مطبوعاتی و فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر پیرامون بایدها و نبایدها و موانع و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب صحبت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha