شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/بازدیدآیت الله اراکی از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در حوزه علمیه قم حجم کار علمی که بعد از انقلاب اسلامی انجام شده معادل کل کار علمی قبل از آن است و این نشان دهنده تاثیرات و برکات انقلاب در همه عرصه های کشور به ویژه حوزه های علمیه است.

آیت الله محسن اراکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی واحدهای پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم با تمجید از فضای کلی نمایشگاه و شور علمی و پژوهشی حاکم بر آن گفت: این نمایشگاه نمایشی از فعالیت های علمی گسترده و عمیق حوزه علمیه است و نشان دهنده میزان تحرک علمی در حوزه های علمیه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انتظار نداشتم این حجم از کارها و فعالیت های متقن را شاهد باشم؛ خوشبختانه حوزه پای کار بوده و هست و در صحنه حضور جدی داشته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه نشان دهنده آن است که حوزه واقعا پاسخگو بوده و هست؛ هیج مسئله ای را در جامعه نمی بینیم مگر آنکه در این نمایشگاه برای آن پاسخ های متقن و علمی وجود دارد که این نشان دهنده کار جدی در حوزه هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: در حوزه علمیه قم حجم کار علمی که بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است معادل کل کار علمی قبل از انقلاب است و این نشان دهنده تاثیرات و برکات انقلاب اسلامی در همه عرصه های کشور به ویژه حوزه های علمیه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۸ IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    9 0
    از مساجد معلومه
    • عدم تلازم IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 30
      کسی مثل پیامبر صلی الله علیه و آله کار کرده؟ چرا امیرالمومنین علیه السلام رو کنار زدند؟ کار دینی اثرش اتوماتیک وار نیست، جنگه از اون طرف هم شدید آتش تهیه می ریزند. وقتی کسانی می آیند سر کار که در هرزه رواجی از مشهد هم نمی گذرند و معتقدند اون جا هم بایستی بساط کنسرت پهن بشه، چه انتطاری است که وضعیت مساجد بهتر از این باشه؟
  • عبدالله IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    12 0
    بی‌حساب و کتاب حرف زدن، زیبنده اهل علم نیست. در این‌که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه بسیار توسعه یافته‌اند، حرفی نیست، اما این‌که گفته شود «در حوزه علمیه قم حجم کار علمی که بعد از انقلاب اسلامی انجام شده معادل کل کار علمی قبل از آن است»، مبنای علمی ندارد. حوزه علمیه قم، قدمت هزارساله دارد و هزاران جلد کتاب تحقیقی از علمای بزرگ تاریخ شیعه، میراث گران‌سنگ شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام در این حوزه مبارکه است که با شعارهای احساسی قابل انکار نیست. در سده اخیر نیز از زمان مرحوم آیةالله‌العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه تا کنون، آثار علمی فراوان و ارزشمندی توسط مراجع عالی‌قدر و اساتید و محققان بزرگ تألیف و به جامعه عرضه شده است. در همین قم، شخصیت عالی‌قدری چون علامه طباطبایی قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه یک‌تنه بهترین تفسیر تاریخ شیعه را نوشتند. حتی بسیاری از آثار همین مراجع فعلی نیز ده‌ها سال قبل تألیف و منتشر شده است و اکنون صرفاً تجدیدچاپ و بازنشر می‌گردد. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
    • ؟ IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 6
      شما آمار مقایسه ای دقیق داری؟ خب آیت الله اراکی با توجه به جایگاهش، عجیب نیست که آمار رو داشته و طبق اون مقایسه کرده