یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غرفه انجمن های علمی حوزه

حوزه/ نمایشگاه "کتاب و دستاوردهای علمی واحدهای پژوهشی حوزوی" با هدف ارائه آخرین آثار و محصولات پژوهشی مراکز پژوهشی حوزه های علمیه با حضور فعال دبیرخانه انجمن های علمی و دبیرخانه گفتمان علمی انقلاب اسلامی و دیگر مراکز پژوهشی و حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی با عنوان (مشکات) از روز یکشنبه ۱۷ دی ماه تا روز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم با هدف ارائه آخرین آثار و محصولات علمی و پژوهشی مراکز پژوهشی حوزه های علمیه با حضور فعال دبیرخانه انجمن های علمی و دبیرخانه گفتمان علمی انقلاب اسلامی برپا شد.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

حضور آیت الله اعرافی در مراسم افتتاحیه و بازدید از غرفه انجمن های علمی

مراسم افتتاحیه و آغاز به کار اولین روز نمایشگاه با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حضور مدیران و مسئولان ارشد کشوری و استانی و با حضور جمع کثیری از مدیران، رؤسای مراکز، طلاب و پژوهشگران حوزوی کلید خورد و در ادامه ضمن بازدید از نمایشگاه در غرفه انجمن های علمی حوزه که یکی از غرفه‌های فعال در این نمایشگاه بود حضور یافت و از نزدیک با آثار، محصولات و فعالیت های این انجمن علمی آشنا شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته، خواستار نگاه هدفمند، روشمند و کلان جهت پیشبرد اهداف ترسیمی شد.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

حضور رئیس انجمن مدیریت اسلامی در غرفه انجمن‌های علمی

در روز دوم برگزاری نمایشگاه، حجت الاسلام والمسلمین نقی پورفر، رئیس انجمن مدیریت اسلامی با حضور در غرفه انجمن‌های علمی و بیان دیدگاه‌ها به سؤالات و ابهامات بازدیدکنندگان نیز پاسخ گفت و در گفت‌وگویی دوجانبه با حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه های علمیه، راه های تعامل و همکاری مناسب تر را بررسی کرد.

انجمن مدیریت اسلامی در سال ۱۳۸۳ با هدف تعمیق و توسعه مباحث مدیریت اسلامی در حوزه تأسیس شد و هم اکنون با حضور بیش از ۵۰ عضو پیوسته در حال فعالیت است.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

بازدید آیت الله کعبی از نمایشگاه و غرفه انجمن‌های علمی

آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه بود که با حضور در غرفه انجمن های علمی، از آخرین فعالیت انجمن‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی آگاه و از محصولات و آثار ارائه شده دیدن کرد.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

میزبانی از رئیس انجمن تعلیم و تربیت اسلامی در غرفه انجمن های علمی

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین زارعان رئیس انجمن تعلیم و تربیت اسلامی در غرفه انجمن‌های علمی حاضر شد و به سؤالات بازدیدکنندگان و علاقه مندان در خصوص انجمن تعلیم و تربیت و راه‌های همکاری با این انجمن پاسخ داد.

انجمن تعلیم و تربیت اسلامی سال ۱۳۸۳ با هدف تقویت و گسترش روحیه نظریه پردازی، آزاداندیشی و بهره برداری از ظرفیت های تخصصی موجود در حوزه تعلیم و تربیت شکل گرفت و هم اکنون با بیش از ۶۰ عضو پیوسته در حال فعالیت می باشند.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

حضور رئیس انجمن روانشناسی اسلامی در نمایشگاه

در سومین روز فعالیت نمایشگاه، غرفه دبیرخانه انجمن‌های علمی میزبان حجت الاسلام والمسلمین هادی، رئیس انجمن روانشناسی اسلامی بود که وی در این حضور به تشریح فعالیت‌های انجمن، زمینه‌های همکاری و شیوه حضور در برنامه‌های انجمن و همچنین ظرفیت‌های برگزاری نمایشگاه برای معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی پرداخت.

انجمن روان شناسی اسلامی در سال ۱۳۸۲ با دغدغه عده‌ای از متخصصان روانشناسی و با مشاهده کاستی‌های روانشناسی غربی و ظرفیت‌های موجود در منابع اسلامی تأسیس شد و هم اکنون بیش از ۱۶۰ عضو، به صورت پیوسته در این انجمن و در حوزه دانش روانشناسی اسلامی فعالیت می کنند.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

تشریح فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی در غرفه انجمن های علمی حوزه

در چهارمین روز فعالیت نمایشگاه، حجت الاسلام والمسلمین برنجکار رئیس انجمن کلام اسلامی و رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در غرفه دبیرخانه انجمن‌های علمی حاضر شد و میزبان بازدید کنندگان به ویژه علاقه مندان به این رشته بود که در این حضور ضمن تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای انجمن کلام اسلامی، اظهار کرد: این انجمن در سال ۱۳۸۶ با هدف پاسخگویی به شبهات حوزه عقاید دینی و تبیین اصول عقاید مذهب جعفری (علیه السلام) و شناسایی شخصیت‌ها و ... شکل گرفت و هم اکنون با حضور بیش از ۱۴۰ عضو پیوسته در حال فعالیت است.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

رئیس انجمن تاریخ پژوهان میزبان بازدیدکنندگان در غرفه انجمن های علمی

در ادامه بازدیدهای چهارمین روز نمایشگاه، حجت الاسلام والمسلمین مطهری رئیس انجمن تاریخ پژوهان در غرفه دبیرخانه انجمن‌های علمی حضور یافت و ضمن نشست صمیمانه با بازدیدکنندگان و علاقه مندان و پاسخ به سؤالات و ابهامات آنها، به تشریح فعالیت ها و اهداف تأسیس انجمن تاریخ پژوهان پرداخت.

انجمن تاریخ پژوهان در سال ۱۳۸۲ با هدف شناسایی تاریخ پژوهان حوزوی و تقویت و توسعه دانش تاریخ در حوزه‌های علمیه شکل گرفت؛ ضمنا این اولین انجمن تأسیس شده در حوزه می‌باشد که در حال حاضر با بیش از ۵۰ عضو پیوسته در حال فعالیت است.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

حضور رئیس انجمن اصول فقه در غرفه انجمن های علمی

در پنجمین روز نمایشگاه، غرفه دبیرخانه انجمن‌های علمی میزبان حجت الاسلام والمسلمین صادق محمدی رئیس انجمن اصول فقه بود که در مدت زمان حضور وی، گفت‌وگوهای خوبی بین بازدیدکنندگان و مسئولان انجام شد و راه های تعمیق همکاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انجمن اصول فقه در سال ۱۳۹۰ با هدف حفظ جایگاه دانش اصول فقه به عنوان منطق و روش و استنباط گزاره‌های دین به معنای علم و پیگیری مباحث علمی و پژوهشی مرتبط با آن با رویکرد مسئله‌محوری و کاربردی شکل گرفت و هم اکنون با بیش از ۱۰۰ عضو پیوسته در حال فعالیت است.

گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه در نمایشگاه "مشکات" + عکس

میزبانی از رئیس انجمن دین و فضای مجازی در غرفه انجمن های علمی

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس انجمن دین و فضای مجازی و رئیس مرکز کامپیوتری اسلامی نور هم با حضور در غرفه دبیرخانه انجمن‌های علمی ضمن میزبانی از بازدیدکنندگان و علاقه مندان به عرصه دین و فضای مجازی به تشریح فعالیت‌های انجمن مذکور و شیوه های همکاری با انجمن پرداخت.

انجمن دین و فضای مجازی در سال ۱۳۹۸ با هدف ضرورت تبیین راهکارهای استفاده مؤثر از فضای مجازی و شناسایی شخصیت‌ها و ظرفیت‌ها و نهادهای علمی مرتبط با این دانش در راستای ساماندهی و هدفمندی فعالیت‌های مجازی شکل گرفت و هم اکنون با بیش از ۸۰ عضو پیوسته در حال بهینه سازی و پیشبرد اهداف خود است.

در مدت برپایی نمایشگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته دبیر انجمن ها و قطب های علمی حوزه علمیه قم و دیگر مدیران و کارکنان این مجموعه، با بازدیدکنندگان به گفت‌وگو نشسته و ضمن معرفی انجمن ها، راه‌های تعامل و همکاری بیشتر و بهتر را بررسی کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha