شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ جشن فارغ التحفیظ طلاب مدرسه تخصصی حفظ قرآن طباطبائی نژاد اصفهان

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: انسان تا علم پیدا نکند در عرصه عمل ورود پیدا نخواهد کرد و ورود حوزه کنار آموزش و پرورش نیز در راستای آموزش علم دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز در پانزدهمین اجلاسیه سالانه هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: اظهار کرد: باید از کلیات پرهیز کرد و برای هر گامی که بر می‌داریم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط حوزه و آموزش و پرورش به معنی حضور حوزویان در کنار دانش آموزان و فرهنگیان است، مطرح کرد: انسان تا علم پیدا نکند در عرصه عمل ورود پیدا نخواهد کرد و ورود حوزه کنار آموزش و پرورش نیز در راستای آموزش علم دینی است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تمام ایرادها و اشکالات برای این است که آگاهی از علم دینی وجود ندارد، عنوان کرد: به همین دلیل در تمام آیات قرآن کریم، گمراهان به افرادی که نمی‌دانند تعبیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که علما مانند ستاره‌های درخشان در بیابان هستند، خاطرنشان کرد: نقش علما و روحانیون برای مردم نقش روشن‌گری و هدایت‌گری است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه خود عالم باید از خودش نور داشته باشد، تصریح کرد: حضور روحانیون در مدارس تداوم یابد و روشنگری و هدایت باید دائما ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه نباید در این مرحله نیز متوقف شویم، ابراز کرد: باید معلمین توسط اساتید حوزوی توانمند تعلیم داده شوند تا در عرصه تربیتی دانش آموزان درخشان ظاهر شوند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ هرچه از دین داریم از حوزه‌ها داریم، بیان کرد: باید تمام تلاش خودمان را برای دین‌داری مردم انجام دهیم ولی نباید اقداماتی انجام دهیم که حوزه علمیه که منبع دین است، دچار اختلال شود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه افرادی با دیدن یک فرد بی‌حجاب می‌گویند به پیش از انقلاب برگشته‌ایم، اظهار داشت: این افراد هیچ تصوری از پیش از انقلاب ندارند و این سخنان درست نیست.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفت تکنولوژی ۴۰ سال است که بشر به سوی فساد رفته است، مطرح کرد: امروز تلفن‌های همراه فساد را دم دستی قرار داده‌اند که باتوجه به این موضوعات ما به خوبی توانسته‌ایم جوانان خود را حفظ کنیم.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اینکه امروز صف بزرگی از جوانان تشکیل شده که خواستار اعزام به غزه و جنگ با اسرائیل غاصب هستند، موضوع بسیار ارزشمندی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha