یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جشن فارغ التحفیظ طلاب مدرسه تخصصی حفظ قرآن طباطبائی نژاد اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به موضوع انتخابات و طراحی دشمنان برای کمرنگ کردن مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: بیشتر کارها و تهدیداتی که دشمن علیه ما انجام می دهد برای این است که مردم از حکومت جدا شوند، زیرا اگر مردم از حکومت جدا شوند دشمن می تواند بر مردم مسلط شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم زکات شهرستان شهرضا با اشاره به واقعه تروریستی کرمان و شهادت تعدادی از هم وطنان در این واقعه، اظهار داشت: گرچه گروهک داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفته، اما در اصل آمریکا این کار را انجام داده است.

وی افزود: امام(ره) با وجودی که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور به تعطیلی سفارت اسرائیل و ایجاد سفارت فلسطین داد و پیش از انقلاب و حتی در نجف اشرف نیز سخنرانی کرده و فرمودند، اگر مسلمانان هر کدام یک ظرف آب بریزند رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت، اما در عین حال فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حضرت امام(ره)، تسخیر سفارت آمریکا را انقلاب دوم نامید، گفت: آمریکا در هر نقطه ای قدم گذارده قدم آن نحس بوده است؛ لذا کمال انقلاب ما به این بود که این جنایتکار از کشور خارج شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تقابل تاریخی جبهه حق و باطل، تصریح کرد: در طول تاریخ دو خط انبیاء و اولیاء خدا و خط طاغوت بیشتر وجود نداشته و خداوند متعال نیز می فرماید" وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَیٰ بَعْضٍ ".

وی اضافه کرد: خداوند این کار را انجام می دهد تا انسان ها را امتحان نماید، بنابراین این خط تمام نشدنی است و اگر فکر کنیم کوتاه بیاییم دنیای ما بهتر می شود این گونه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: تحلیل هایی وجود دارد که اظهار می کند، اگر با آمریکا خوب شویم آنها با ما موافق می شوند در حالی که این برخلاف قرآن است و قرآن کریم در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره می فرماید " وَلَن تَرۡضَیٰ عَنکَ ٱلۡیَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَٰرَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡ " یعنی در هیچ زمان یهود و نصاری از مسلمین راضی نمی شوند، مگر این که از ملت آنها تبعیت کنید.

وی خاطرنشان کرد: در آیه دیگری خداوند می فرماید " إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُوا بِهَا " اگر کوچک ترین خیری به مسلمانان برسد آنها از آن نارحت می شوند، لذا اگر همه مردم غزه، یمن و لبنان نیز کشته شوند آنها خوشحال می شوند و قرآن کریم راه حل مواجهه با این انسان ها را بیان کرده و فرموده " وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا ".

آیت الله طباطبایی نژاد روحیه ایثار و شهادت طلبی مردم ایران را سبب مقاومت در برابر مستکبران عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل شجاعت و دلیری جوانان ما، آمریکا و یا کشورهای اطراف جرأت جنگ با ما را ندارند و این همان روحیه ایثار و شهادتی است که امام حسین(ره) درباره آن می فرماید اگر بشر برای مردن خلق شده، کشته شدن در راه خدا افضل است.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع زکات و اهمیت این فریضه الهی پرداخت و عنوان کرد: برخی سوال می کنند که آیا زکات مستحبی نیز وجود دارد، در بعضی موارد قرآن کریم زکات و صدقه را به جای یکدیگر بیان کرده، از جمله می فرماید " خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیهِمْ بِها "، همه مفسرین بیان کرده اند اینجا صدقه به معنای زکات است.

وی افزود: خداوند می فرماید ولیّ مسلمانان، خدا، رسول خدا و آن کسی است که ایمان به خدا دارد و در حال رکوع زکات می دهد، این در حالی است که انگشتر زکات ندارد، اما خداوند آن را زکات نامیده است، پس زکات مستحب نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: از نظر شرعی " کُلُّ مَعروفٍ صَدَقةٌ " یعنی هر کار خوبی اگر به نیت خدا و خالص انجام شود صدقه است و در خصوص زکات نیز خداوند می فرماید افرادی که بخل می ورزند و زکات مال خود را نمی دهند فکر می کنند این برای آنها خیر است در حالی که این گونه نیست و طوق آتش به گردن آنها می شود.

وی هم چنین به موضوع انتخابات و طراحی دشمنان برای کمرنگ کردن مشارکت مردم پرداخت و افزود: بیشتر کارها و تهدیداتی که دشمن علیه ما انجام می دهد برای این است که مردم از حکومت جدا شوند زیرا اگر مردم از حکومت جدا شوند دشمن می تواند بر مردم مسلط شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha