شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مشاور فرهنگ و ارشاد

حوزه/ امیرنیا عنوان کرد: دولت سیزدهم به عنوان دولتی مردمی نگاهی ویژه به فرهنگ‌سازی در حوزه ایثار و شهادت دارد و می‌توان این مقوله در اجرای برنامه‌ها مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، امروز با حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران برگزار شد.

اصغر امیرنیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این نشست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر پایه و اساس انقلابی فرهنگی و قرآن و عترت بنا شده و این مهم به عنوان هدف تا به امروز در حال انتقال به نسل‌های آینده است.

وی بیان کرد: رسالت اصلی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی متولی در جامعه، ترویج حوزه ایثار و شهادت است که اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بهترین راه در این راستا می‌باشد.

امیرنیا اظهار کرد: تکریم و ارج نهادن به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا کوچک‌ترین اقدام جهت قدردانی از کار ارزنده آنها برای دفاع از خاک و وطن است.

وی افزود: در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری باید برنامه‌های جنبی با موضوع ایثار و شهادت اجرا شود، زیرا نهادینه کردن این روحیه در جامعه ضروری است.

مشاور وزیر ارشاد ادامه داد: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر خود یک ایثار است که باید فعالان در این حوزه را تحسین کرد.

امیرنیا عنوان کرد: دولت سیزدهم به عنوان دولتی مردمی نگاهی ویژه به فرهنگ‌سازی در حوزه ایثار و شهادت دارد و می‌توان این مقوله را در اجرای برنامه‌ها مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: تعامل و هم‌اندیشی با دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این راستا نیاز است، زیرا می‌تواند منجر به دستاوردهای مهمی در جامعه شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط ضعف و بهبود آنها و ارتقا نقطه قوت، از نکاتی است که باید در همه زمینه‌ها به آن جهت تاثیرگذاری بیشتر در جامعه اهتمام ورزید.

وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد بوشهر نیز اظهار کرد: ترویج ایثار و شهادت، وظیفه‌ای همگانی است که همه افراد جامعه در برابر این مولفه مهم مسئول هستیم.

وی بیان کرد:واحدهای فرهنگی و هنری اداره کل از ابتدای سال چندین برنامه در حوزه ایثار و شهادت اجرا کرده که می‌توان به یادواره شهید صادق گنجی، رونمایی از کتاب و حمایت از آثار مولفین در حوزه ایثار و شهادت، بازدید و تقدیر از خانواده‌های شهیدان، ایثارگران و جانبازان و شب شعر شهدایی اشاره کرد.

علیرضا سبحانی مسئول امور ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم گزارشی از تعداد ایثارگران، جانبازان و شهیدان اداره کل و جذب و تبدیل وضعیت نیروهای اداری براساس تبصره‌های مصوب شده ارائه کرد.

در این نشست کارشناسان واحدهای اداره کل موضوعاتی را بیان کردند که اصغر امیرنیا راهکارهایی جهت تسریع در امور با استناد به تبصره‌های موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha