دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاعیه

حوزه/ طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «شیوه‌های پرورش خلاقیت در کودکان از منظر دینی»، دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، منیره اعتصامی، طلبه سطح سه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان «شیوه‌های پرورش خلاقیت در کودکان از منظر دینی» با راهنمایی سید روح الله موسوی زاده و داوری حجت الاسلام محمدرضا سالاری فر دفاع کرد.

اعتصامی در دفاع از پایان نامه خود گفت: خدای متعال خلاقیت خودش را در انسان‌ها به ودیعه گذاشته و آنان را به طور ذاتی خلاق آفریده است. در دنیای پرتلاطم امروزی، خلاقیت شرط بقا و دوام زندگانی تلقی شده و انسان‌ها با اتکا به خلاقیت‌هایشان برای مسائل مختلف راه حل‌های سنجیده می‌یابند و نیازهایشان را اعم از نیازهای فردی یا اجتماعی برآورده می‌سازند.

وی ادامه داد: در آموزه‌های روایی و تعالیم ائمه معصوم علیهم السلام، خلاقیت به عنوان رکنی اساسی در پرورش کودکان مورد توجه قرار گرفته است، مهم‌ترین وجه خلاقیت که با اندیشه در آموزه‌های الهی بر آن تاکید شده، خلق اولین قدم‌ها و انتخاب بهترین قدم‌ها در مسیر قرب الهی و صراط مستقیم است.

طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان اظهار کرد: ارکان مؤثر در پرورش خلاقیت شامل عوامل بیرونی و درونی و هر عاملی است که بتواند قدمی مؤثر در رشد آدمی داشته باشد. در واقع انسان ها، با باور داشتن به خداوند و اینکه در هر لحظه با تفکر، اراده و انگیزه الهی خود قدم صحیح‌تر را انتخاب کنند و با استفاده از سایر عوامل مانند خانواده، یا در مدرسه، در بازی، یا قصه و خلاصه در هر ارتباط خود با جهان هستی، خود را در مسیر خلق بهترین ها قرار دهد، می‌توانند شرایط پرورش خلاقیت خود یا دیگران را مهیا سازند.

اعتصامی گفت: شیوه‌های پرورش خلاقیت بر اساس رویکرد ائمه هدی علیهم السلام در دوره‌ها و اشخاص مختلف تا حدودی متفاوت است و هر کسی متناسب با شرایط و محیط خود می‌تواند از عوامل متمایز و منحصر بفرد بهره ببرد؛ و کودکی چون آغاز حرکت در مسیر الهی است، از این جهت مهم‌تر شمرده شده و در این نوشته به آن پرداخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha