یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / شوای زکات استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که در اخذ زکات و ترویج این فرهنگ در جامعه دستاوردهای خوبی را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، امروز در شورای زکات استان همدان، با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که در اخذ زکات و ترویج این فرهنگ در جامعه دستاوردهای خوبی را شاهد باشیم، اظهار داشت: لازم است تا از تمام فعالان و روحانیون و مبلغان که در این حوزه فعالیت دارند تقدیر شود.

وی با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم در جهت ترویج فرهنگ زکات در جامعه، یادآور شد: در زمانی که وعده‌هایی داده می‌شود باید به این نکته توجه شود که خدمات ارائه شده، به اطلاع جامعه مخاطب به درستی برسد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه نیازمند اصلاح قانون در عرصه استفاده از زکات در مناطق و حل مشکلات هر منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: با اصلاح قانون و استفاده مبالغ در همان محل پرداخت زکات، می‌توان انتظار داشت که مردم اقدامات انجام شده را به‌صورت محسوس‌تری متوجه شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان شاهد پرداخت انفاق‌های مستحبی فراوانی توسط مردم هستیم، ابراز کرد: کمک‌هایی که توسط اهالی پرداخت می‌شود را می‌توان به سمت خمس و زکات سوق داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه این کار اثر وضعی در زندگی افراد و اثرات تکوینی دارد، گفت: برای موفقیت در این طرح نیازمند فرهنگ سازی و ترویج درست آن در جامعه هستیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha