دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز انفعال و ناامیدی دو موضوعی هستند که باید از آن واهمه داشته باشیم و نسبت به آن هوشیار عمل کنیم، زیرا دشمن با استفاده از این دو موضوع به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی مبلغان دینی و حتی دیگر افراد در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، نشست هم‌اندیشی و تکریم روحانیون طرح هجرت استان کردستان شامگاه امروز در شهرستان سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: مبلغان طرح هجرت افرادی هستند که در راه دین خدا، جهاد، ایثار و تبلیغ می‌کنند و تبلیغ این دوستان شامل تبلیغ اخلاق و احکام و دستورات الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: بنابراین انجام این دست از دستورات از محورهای الزامی کار تبلیغ محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی عنوان کرد: با این وجود باید اذعان کرد که در بحث تبلیغ دینی مشکلاتی پیش روی مبلغان وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر برطرف شوند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به خوبی شاهدیم که در روستاها و مناطق دورنشینی که مبلغین دینی حضور دارند و در حال فعالیت هستند مباحث دینی و اعتقادی مردم بسیار خوب و قابل قبول می‌باشد، بنابراین می‌طلبد که در بحث تبلیغ مناطق دور و روستاها را از اولویت کار خویش قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: تبلیغ عرصه‌ای برای آزمودن افراد و اعتقادات آنان است مبلغی که بتواند این محورها را یک جا تجمیع کند یک مبلغ مجرب و کارآزموده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از مبلغان درخواست می‌کنیم که فعالیت‌های تبلیغی خود را با گفت‌وگو و پرسمان و نیز فعالیت‌های فرهنگی مقایسه نمایند تا به نقاط قوت و ضعف خویش پی ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مبلغ باید بتواند با تجربه و فن بیان مخاطب را جذب کند و در مقابل از بیان مطالب تکراری پرهیز کند، زیرا همین مطالب تکراری خود زمینه دفع مخاطب است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کار تبلیغ با هیچ چیزی قابل سنجش و قیاس نیست، عنوان کرد: امروز انفعال و ناامیدی دو موضوعی هستند که باید از آن واهمه داشته باشیم و نسبت به آن هوشیار عمل کنیم، زیرا دشمن با استفاده از این دو موضوع به دنبال از بین بردن روحیه انقلابی مبلغان دینی و حتی دیگر افراد در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha