یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1131986
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه در حال حاضر مطالبه عمومی در سطح استان وجود دارد و متولیان باید به این مسئله رسیدگی کنند، گفت: اگر مسئله‌ای تبدیل به مطالبه عمومی شد باید توسط متولیان پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تبریک ایام ماه مبارک رجب، اظهار داشت: لازم است تا از لحظات این ماه مبارک بهره ببریم و به آن توجه داشته باشیم، خصوصا مسئولان و فعالان اجتماعی به لحاظ شرایط و اقتضائاتی که دارند بیشتر باید به مسائل معنوی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال، با بیان اینکه اساس شرکت مردم در انتخابات به اعتماد مردم باز می‌گردد، یادآور شد: آنجا که اعتماد مردم آسیب می‌بیند، مردم گله‌مندی پیدا می‌کنند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه امروز باید گره‌های ذهنی مردم را باز کنیم، گفت: یکی از نکاتی که امروز در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد پاسخ و تبیین درست این سوال است که آیا رأی دادن، تأثیر دارد یا خیر؟

وی افزود: آخرین انتخاباتی که در کشور انجام شد، انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دولت منتخب بود، با وجود انتقاداتی و نقدهایی که در زمینه‌های مختلف نسبت به برخی اقدامات دولت داشته‌ایم، اما باید انصاف را رعایت کنیم و تغییر و تحولات در حوزه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه دولت قبل زحمات و خدماتی داشتند اما شاهد برخی تحولات در این دولت هستیم، خاطرنشان کرد: توجه به جنبه مردمی، تلاش در سطح کلان اقتصادی، حضور در عرصه سیاست خارجه و ارتباطات بین الملل، تسهیل صادرات و واردات و در سطح استان نیز اقداماتی در حوزه آب شرب و مسکن را در این مدت شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به تمام این مسائل پس می‌توان گفت رأی تاثیر دارد و زمینه ساز تحول است، اظهار کرد: افرادی که در این عرصه تلاش می‌کنند باید به سوال و شبهات مردم پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه مردم اگر انتقاد دارند حتی این قدرت را در انتخابات دارند که تمام نماینده‌های فعلی را تغییر دهند و مجلس جدیدی را طراحی کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، بهترین بستر برای مسئله تحول شرکت در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه سخنرانان و مبلغان باید گره‌های ذهنی جامعه را به درستی شناسایی و آن را برطرف کنند، بیان کرد: برای فردی که احساس می‌کند رأی او تأثیری ندارد، صحبت کردن از جای دیگر فایده‌ای نخواهد داشت و باید به درستی به تبیین مسائل و بیان نیاز مخاطب بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، در ادامه با تأکید بر اینکه باید به مطالبات عمومی در سطح استان توجه کنیم، یادآور شد: در تمام طول سال باید نسبت به مطالباتی که توسط مردم مطرح می‌شود توجه و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبه عمومی در سطح استان وجود دارد و متولیان باید به این مسئله رسیدگی کنند، گفت: اگر مسئله‌ای تبدیل به مطالبه عمومی شد باید توسط متولیان پیگیری شود.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه بنده از صحت و سقم ماجرا اطلاع ندارم اما دستگاه‌های متولی باید به مطالبات مردم رسیدگی کنند، خاطرنشان کرد: آنجایی که مردم مطالباتی دارند، باید دستگاه‌های متولی صحت و سقم را با دقت و به درستی، استخراج کنند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید منعکس کننده صدای مردم باشد، گفت: مردم باید احساس کنند که می‌توانند در صدا و سیما حرف خود را بزنند و این مسئله به شکل گیری انسجام اجتماعی و وحدت کمک می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، ادامه داد: مردم باید احساس کنند اگر گله‌مندی دارند می‌توانند به راحتی از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنند و این کمک می‌کند تا جامعه بستری شود تا حرف‌های درست منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث جهاد تبیین باید به سراغ مخاطبی برویم که شاید کم‌تر دسترسی به این مطالب داشته باشد، ابراز کرد: جمع حاضر نیاز به جهاد تبیین ندارد، جهاد تبیین در جایی باید باشد که گره ذهنی وجود دارد و برای رفع آن تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه محل اصلی جهاد تبیین را گم نکنیم، یادآور شد: این مسئله در سطح جامعه تبیین شود که رأی و انتخابات تنها تغییر یک مسئول نیست، بلکه در امنیت کشور نیز اثر گذار است.

وی خواستار توجه به مسائل اخلاقی در ایام انتخابات شد و اظهار کرد: نسبت به زیست اخلاقی در ایام انتخابات توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه یکی از بسترهای مشارکت حداکثری حضور جریان‌های سیاسی است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مهم تأکید داشتند، ابراز کرد: شورای نگهبان طبق قانون اقدامات خوبی داشته که البته برخی اعتراض‌هایی نیز وجود دارد که طبیعتا شورای نگهبان با نگاه مبتنی بر برائت به این مسائل نگاه خواهد کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha