دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام شمس

حوزه/ حجت‌الاسلام شمس گفت: در این دوران که فضای مجازی جای فضای حقیقی را گرفته مواظب باشیم که تنها راه برون رفت از جهل نوین که سوغات دنیای شرک و بی دینی غرب برای مقابله با اسلام ناب است، جهاد تبیین لازمه حیات طیبه و پویایی جامعه دینی انقلاب ماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام عباس شمس، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه امروز در جمع کارکنان این نهاد، اظهار داشت: تولی و تبری دو موضوع مهم معرفتی است که بدون تردید هیچ یک از این دو اصل بدون دیگری کفایت نمی‌کند؛ نه با تولّی محض می‌توان به سعادت رسید و نه با تبرّی تنها می‌توان از شقاوت رهید.

وی افزود: اسماعیل جُعفی به امام باقر (علیه‌السلام) عرض کرد: شخصی محبت امیرمؤمنان(علیه‌السلام) را در دل دارد، لیکن از دشمن او تبرّی نمی ‌جوید و می‌گوید: علی (علیه‌السلام) نزد من محبوب‌تر است. امام باقر(علیه‌السلام) فرمود: چنین کسی پریشان حال و آشفته‌ خاطر است و دشمن محسوب می‌شود «رَجُلٌ یحِبُّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ(ع) وَ لَا یتَبَرَّأُ مِنْ عَدُوِّهِ وَ یقُولُ هُوَ أَحَبُّ إِلَی مِمَّنْ خَالَفَهُ قَالَ هَذَا مِخْلَطٌ وَ هُوَ عَدُوٌ (من لایحضر، ج‌۱، ص ۳۸۰».

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه بیان کرد: کسی که به یکی از دو امر مهم، یعنی تولّی یا تبرّی تمسّک می‌جوید و به دیگری بی‌اعتناست، همانند کسی است که اقرار به‌ وجود خدا و یگانگی او داشته باشد اما به بت‌ها و دروغین نیز بی‌میل نباشد یا همانند کسی است که به آیین ‌بت ‌پرستی کفر بورزد اما دل در گرو ایمان به خدا نداشته باشد.

حجت‌الاسلام شمس ادامه داد: تولی و تبرّی، همانند ایمان به خدا و کفر به طاغوت دو بال برای سلوک به سوی کمال و تعالی و ترقی است که هیچ یک به تنهایی کفایت از دیگری نمی‌کند و با یکی از آن دو نمی‌توان صعود کرد. همانند دو چشم است که برای پیمودن راه حق و رسیدن به سرچشمه نور بازبودن و به کارگرفتن هر دوی آن لازم است.

وی خاطرنشان کرد: به همین جهت وقتی شخصی به امیرمؤمنان(علیه‌السلام)، گفت: «یا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ إِنِّی أُحِبُّکَ وَ أُحِبُّ فُلَاناً وَ سَمَّی بَعْضَ أَعْدَائِهِ». حضرت در جواب فرمودند: «أَمَّا الْآنَ فَأَنْتَ أَعْوَرُ فَإِمَّا أَنْ تَعْمَی وَ إِمَّا أَنْ تُبْصِرُ» (بحار، ج ۲۷، ص ۵۸) - اکنون تو یک چشم هستی که تنها فضایل ما را می‌نگری و به ما علاقه‌مندی. باید چشم دیگر تو باز باشد تا به‌وسیله آن رذایل دشمنان ما را نیز ببینی و به آنان بغض و کینه داشته باشی، لیکن این وضع دوام نمی‌یابد؛ زیرا حق و باطل و نور و ظلمت در یک‌جا نمی‌گنجد. در آینده یا هر دو چشم خویش را از دست می‌دهی و کور می‌گردی یا چشم دیگرت بینا می‌شود و بغض و کینه دشمنان ما را نیز به دل خواهی گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه ادامه داد: آنان که از آمریکا و اسرائیل متنفر نیستند،  بالاخره سر از ظلمات شرک درمی‌آورند.

حجت‌الاسلام شمس افزود: در این دوران که فضای مجازی جای فضای حقیقی را گرفته مواظب باشیم که تنها راه برون رفت از جهل نوین که سوغات دنیای شرک و بی دینی غرب برای مقابله با اسلام ناب است، جهاد تبیین لازمه حیات طیبه و پویایی جامعه دینی انقلاب ماست.

۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha