دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ بازدید جمعی از شخصیت‌های حوزوی از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: امروزه حوزه خدمات اجتماعی گسترده ای در عرصه های مختلف انجام داده و حوزه یک رویکرد بین المللی پیدا کرده است اما به خوبی اطلاع رسانی نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی ابواسحاقی مدیر حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری در آخرین روز نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی واحدهای حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: اینکه یک نمایشگاهی در قم با این وسعت و کیفیت برگزار شود و طلاب از اقصی نقاط کشور بیایند و با دستاوردهای پژوهشی حوزه آشنا شوند کار بسیار خوب و تاثیرگذاری خواهد بود البته باید زمینه را برای حضور طلاب و پژوهشگران را هم فراهم کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی خدمات زیادی ارائه کرده است اما در تبلیغات ضعیف عمل می کنیم؛ رهبری انقلاب هم در زمان های مختلف به دولت ها و مسئولین، ضعف اطلاع رسانی خدمات انقلاب را گوشزد کرده اند و خواستار تبیین خدمات انقلاب شده اند چرا که انقلاب اسلامی خدمات فراوانی را به مردم در عرصه های گوناگون ارائه داده که به خوبی اطلاع رسانی نشده است این اتفاق دقیقا برای حوزه های علمیه نیز وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری افزود: حوزه علمیه امروز با حوزه علمیه ۲۰ سال پیش کاملا متفاوت است؛ امروزه حوزه خدمات اجتماعی گسترده ای در عرصه های مختلف انجام داده و حوزه یک رویکرد بین المللی پیدا کرده است اما به خوبی اطلاع رسانی نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابواسحاقی ابراز کرد: برخی آثاری که در این نمایشگاه عرضه شده است کتب قدیمی است که اکنون برای ما تازگی دارد؛ کتاب صدها سال قبل تالیف شده است اما عرضه آن کتاب امروز اتفاق افتاده است که این نشان از اهمیت اطلاع رسانی خوب دستاوردهای حوزه دارد.

وی در پایان گفت: لازم است رسانه فعال و قوی پای کار پژوهش باشد و باید کتاب هایی که در کتابخانه ها هست اما اصطلاحا خاک می خورد را به روز رسانی کرده و به جامعه و عموم طلاب ارائه شود تا مورد استفاده آنان قرار بگیرد؛ چه اشکالی دارد در قالب چنین نمایشگاه هایی نسخه ها و کتب علمای سلف را عرضه کنیم و کسانی که اهل ذوق و قلم هستند این آثار را به روزرسانی کرده و در قالب نرم افزارهای جامع به عموم مردم و نخبگان ارائه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha