شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / نشست نخبگانی ستاد امر  به معروف ونهی از منکر استان قزوین

حوزه / حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه زیر بنای امر به معروف، بالابردن مسئولیت پذیری همه آحاد مردم است، گفت: احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند فضاسازی مناسب از سوی رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی امروز در جلسه نشست نخبگانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ارزش‌های متعالی اسلامی ناب محمدی (ص)، نخستین گام در کاهش آسیب‌های اجتماعی و انواع جرم در جامعه است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، یک نظارت عمومی و همگانی برای عموم مردم در مجموعه کشورهای اسلامی است و یک فریضه به دوش همه است که هر کجا هستند باید آن را پاس بدارند و به عنوان فریضه ای الهی به آن عمل کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین عنوان کرد: زیرساخت و زیر بنای امر به معروف باید بالابردن انگیزه مسئولیت پذیری در افراد و کارکنان دستگاه‌های دولتی باشد و در صورت تحقق این امر با کاهش معضلات و منکرات در جامعه و نظام اداری روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: ترویج این فریضه الهی و قرآنی هدایت مردم به مسیر ارزش‌های متعالی اسلام ناب محمدی(ص) و زدودن افعال نادرست از چهره جامعه ایران اسلامی است و مردم باید بدانند در صورتی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیاء شود، بسیاری از مشکلات اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه حل خواهد شد و این فریضه الهی زمینه ساز معرفی جامعه‌ای پاک همراه با رعایت همه اصول خداوندی و وجدانی خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر قزوین بیان کرد: احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند فضاسازی مناسب از سوی رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما است که باید این فریضه الهی را جدی گرفته و با تولید آثار فاخر مردم را برای انجام آن مکلف کنند.

وی اظهار کرد: زیر بنای امر به معروف، بالابردن مسئولیت پذیری همه آحاد مردم است.

حجت الاسلام احمدی به موضوع برگزاری انتخابات در اسفند سال جاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: دعوت به حضور در انتخابات، امر به معروف است و باید در این آزمون بزرگ که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، شرکت گسترده‌ای داشته باشیم.

زیر بنای امر به معروف، بالابردن مسئولیت پذیری همه آحاد مردم است

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha