سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست نمایندگان طلاب با حجت الاسلام والمسلمین اختری با موضوع فلسطین

حوزه/ رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گفت: اگر تمام حرکت هایی که علیه جمهوری اسلامی دشمن انجام می دهد را محاسبه کنیم، هر روز به دنبال توطئه چینی جدیدی است و با رهبری امام خامنه ای و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران این توطئه ها مهار شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، در اولین همایش بین المللی حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت،امروز در مدرسه عالی نواب مشهد برگزار شد، به اهمیت مسئله مقاومت در مقابل جبهه کفر از منظر قرآن، ادیان و سیره اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و ادامه داد: حوزه علمیه یکی دیگر از نقش هایی که در جامعه دارد، ایجاد بنیاد مقاومت و جریان سازی این مسئله در مقابله تهاجم و حملاتی که در اجتماع رخ می دهد را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مسئله مقاومت اصل حیاتی برای همه بشر است، افزود: خداوند متعال هیچ موجودی در جامعه را بدون توان مقاومت خلق نکرده است، لذا یک اصل طبیعی است اصل جهان خلقت این طور قرار داده شده است، بقا و جاوادنگی مبتنی بر مقاومت است، هر کس مقاومت در آن نباشد به نابودی گرایش پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه پیامبران خدا در رسالتی که به عهده دارند، اصل رسالت آنها مقاومت است اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم دستور مقابله و مقاومت در برابر شیطان می دهد، آیات فراوانی داریم ،اگر در مقابل تهاجم قرار گرفتید شانه خالی نکنید، عقب نشینی نکنید جامعه باید مقاومت و ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت اصل قرآنی است، لذا هر انسان اگر می خواهد بماند باید در مقابل بادهای مخالف و ناملایمات مقاومت کند، در این باره ادامه داد: در تمام آیات قرآن کریم به فَاستَقِم کَما أُمِرتَ آیه ۱۱۲ سوره هود دستور به مقاومت داده است در مقابل دشمنان ایستادگی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین اختری نمونه مقاومت در مقابل توطئه های دشمن را، نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: اگر تمام حرکت هایی که علیه جمهوری اسلامی دشمن انجام می دهد را محاسبه کنیم، هر روز به دنبال توطئه چینی جدیدی است و با رهبری امام خامنه ای و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران این توطئه ها مهار شده اند.

وی خاطر نشان کرد: ایران با رهبری یک روحانی مجتهد، مرجع، مدیر شجاع به عنوان یک عالم نمونه امروز در دنیا جایگاه ویژه ای دارد، آثار مقاومت در مکتب و نظام در جهان هویدا شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در ادامه به جایگاه حوزه علمیه و مسئله مقاومت اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه برای مقاومت ایجاد شده اند، وجود اساتید، علما، تدریس ها، جهاد تبیین که توسط مبلغان صورت می گیرد، همه به عنوان نقش مقاومت حوزه علمیه در برابر شیطان و دشمنان اسلام است.

وی توضیح داد: درست است که طلاب درس خوانده اند که عالم شوند و در میان مردم کار کنند و به سوالات آنها پاسخ دهند، اگر بخواهیم جهاد تبیین را مجسم کنیم و آن را بسازیم، نقش علما در امر مقاومت، خود مقاومت است خود عالم باید مقاومت کند و با دشمنان مبارزه کند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به اینکه از سال ۴۳ تا به امروز به فعالیت تبلیغی می پردازد و به شهرها و کشورهای مختلف سفر کرده است، خاطر نشان کرد: درگذشته حوزه علمیه از مردم جدا بود با مردم کاری نداشت، در صورتی که امروز حوزویان به سراغ جوانان می روند به سوالات و نیازهای آنها پاسخ می دهند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، روحانیت و حوزه علمیه نقش پشتیبانی و تبلیغی را بر عهده داشت، در حال حاضر نیز در داخل کشور در حوادث مختلف، جسارت هایی به قرآن کریم در برخی کشورها شد، حوزویان موضع گیری کردند به دفاع از قرآن کریم پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha