شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: جشن تکلیف «فرشته‌های کُرد ایرانی» به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در شهرستان سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: جشن تکلیف یکی از جشن‌های مهم برای کودکانی است که وارد دوره نوجوانی و عبادت شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: امسال قصد داریم که این آیین معنوی را تحت عنوان جشن تکلیف «فرشته‌های کُرد ایرانی» در شهرستان سنندج برگزار کنیم.

حجت الاسلام کاروند ادامه داد: طبق آخرین آمار ۴ هزار دانش آموز پایه سوم به همراه خانواده‌های آنها در این جشن حضور خواهند داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه این جشن در یکم بهمن ماه سال جاری در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: پیش از آغاز این مراسم دانش آموزان دختر در مراسم پیاده‌روی شرکت خواهند کرد که این پیاده‌روی از چهارراه حاجی آباد شهر سنندج آغاز و به طرف ورزشگاه ۲۲ گولان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام کاروند افزود: در کنار برنامه جشن تکلیف دختران پایه سوم شهرستان سنندج، برنامه‌های شاد و متنوع دیگری همانند اجرای موسیقی، نمایش عروسکی و... در نظر گرفته شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در این جشن به تعدادی از دانش آموزان هدایایی اهدا خواهد شد، اظهار داشت: هدایایی که اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان برای شرکت کنندگان در این جشن تدارک دیده شده است برای ۳۰ مدرسه در ناحیه ۱ و ۱۵ مدرسه در ناحیه ۲ ارسال شده است که هزینه این هدایا ۸۵۰ میلیون تومان است.

حجت الاسلام کاروند در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ارتقای هرچه بهتر بُعد معنوی این جشن بزرگ تکلیف با سایر نهادهای فرهنگی هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha