شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / جلسه هم اندیشی رؤسای دانشگاههای قم با آیت الله اراکی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بدترین محاصره نظام جمهوری اسلامی، محاصره فرهنگی است چراکه دشمن اجازه نشر حق را در دنیا نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز شنبه ۲۳ دی‌ماه در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه و مدیران کل آموزش و پرورش کشور با اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که در سالن همایش‌های ساختمان شماره یک خانه معلم قم برگزار شد، اظهار کرد: هویت هر جامعه‌ای را فرهنگ آن جامعه شکل می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فرهنگ هر جامعه را نیز حاکمیت جامعه به آن جامعه می‌دهد، مطرح کرد: البته این رابطه متقابل است و گاهی حاکمیت از فرهنگ جامعه بر می‌خیزد و در هر صورت میان فرهنگ و حاکمیت باید همسازی و هماهنگی وجود داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایات آمده است که اگر اخلاق یک جامعه برود، آن جامعه از دست خواهد رفت، عنوان کرد: همچنین در روایات دیگری نیز آمده است که اگر فرهنگ یک جامعه تغییر کند، تمام زیربنای جامعه تغییر پیدا خواهد کرد.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه فرهنگ هر جامعه‌ای منظومه ارزش‌ها، پسندها و ناپسندهای آن جامعه است، خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه می‌تواند سیاست و اقتصاد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه بر اساس تعالیم اسلامی فرهنگ خوب و بد داریم، تصریح کرد: اگر بخواهند یک جامعه را نابود کنند، فرهنگ آن جامعه را نابود خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حکومت اسلامی وظیفه دارد فرهنگ خوب در جامعه را ایجاد کند، یادآور شد: انبیاء نیز آمدند که فرهنگ‌های بد جامعه را از بین برده و فرهنگ‌های خوب جامعه را تقویت کنند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه امامت، چشم و گوش جامعه است، ابراز کرد: اگر امام و رهبر جامعه نابینا باشد آن جامعه نابینا خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قدرت انتخاب درست در جوامع از فرهنگ صحیح جامعه‌ها ناشی است، بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که فرهنگ باید صحیح و سالم باشد و فرهنگ سالم بدون ایمان به خداوند که اساس هر ارزش مطلق است، سرچشمه می‌گیرد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تهاجمی که فرهنگ غرب به بشریت کرد تشکیک حق و دین بود، اظهار کرد: نظام تمدنی اسلامی بر این اساس است که حق را باید شناخت و انتخاب کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: تمام جنایات مستکبران بر این اساس است که آن‌ها تمام ارزش‌های موجود را پس از ارزش‌های انسانی قرار دادند و این موضوع از زمان فرعون تا هیتلر، صدام و غربی‌های امروز ادامه داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فقیهی که حرف خود را بزند فقیه نیست، بلکه فقیه درست، فردی است که حرف خدا را می‌زند، مطرح کرد: فقیه باید عدالت نظری و عدالت عملی داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه خداوند از اهل کتاب میثاق گرفته است که هر آن‌چه که در کتاب است به مردم بگویند، عنوان کرد: لعنت هر فرد لعنت کننده‌ای به افرادی می‌رسد که بدانند حق کیست ولی خلاف آن را جلوه دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی، محاصره‌ای بدتر از سیاسی و اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: بدترین محاصره نظام جمهوری اسلامی، محاصره فرهنگی است چراکه دشمن اجازه نشر حق را در دنیا نمی‌دهد.

آیت الله اراکی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تلاش اهالی فرهنگ انتخابات پرشور و خوبی را در اسفندماه داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha