یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راهیان نور

حوزه/ کاروان فرهنگی و زیارتی «زائران حاج قاسم» با حضور ۲۷۰ نفر عازم سرزمین‌های نور شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صبح امروز هم‌زمان با سالروز عملیات کربلای ۵، کاروانی با حضور ۲۷۰ نفر از زائران مرد میدان، سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی در قالب اردوی فرهنگی و زیارتی یک هفته‌ای از سمنان به استان‌های خوزستان، فارس و کرمان اعزام شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به سالروز عملیات کربلای ۵ بیان کرد: یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۵ و شهادت جمعی از نیروهای پشتیبانی در آشپزخانه منطقه هفت‌تپه را که از شاهرود، دامغان و میامی بودند، گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: جمعی از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر از شهرستان‌های شاهرود و دامغان برای تجدیدعهد و میثاق با ولایت و شهدا در جمع نمازگزاران حضور یافتند و برای زیارت قبور مطهر شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت عازم کرمان شدند.

در واقعه ۲۵ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ و هم‌زمان با عملیات کربلای ۵، هواپیماهای دشمن بعثی عراق به تصور اینکه هفت‌تپه مرکز تجمع و لجستیکی است، آن را بمباران کردند.

در این فاجعه، قریب به ۴۰ نفر از آشپزان آشپزخانه که اکثراً پیرغلامان حسینی و مشغول پخت غذای گرم برای خط مقدم جبهه بودند، به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha