شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام  پهلوانی فر، امام محله

حوزه/ حجت الاسلام پهلوانی فر از جمله امام محله‌های فعال در مسیر خدمت رسانی با هدف امیدآفرینی و کارآفرینی با رویکرد مسجدمحوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام‌ محسن پهلوانی فر متولد سال ۶۹ دارای تحصیلات سطح‌ سه حوزه‌علمیه است که در مسجد امام حسین(ع) در محله‌ی بلوار شهید غفاری و مسجد جامع در مهدی‌شهر سمنان فعالیت فرهنگی و مذهبی و اجتماعی خوبی را در پیش گرفته است.

وی با شعار مردم پای کار محله توانسته ساختاری را طبق ظرفیت‌های محله تعیین و به بیش از ۳۰ نفر در این خصوص مسئولیت داده است.

این ظرفیت‌های مردمی توانسته‌اند در حوزه بانوان جوانان و بهداشت و درمان محله و رفع محرومیت و ده‌ها موضوعات مربوط به محله طبق نظام مسائل محله مسئولیت‌هایی را در جهت رفع مشکلات اهالی برعهده بگیرند.

این امام محله از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده‌ و ۸ سال فعالیت تبلیغی دارد، ضمن اینکه در مسیر خدمت رسانی با هدف امیدآفرینی و کارآفرینی با رویکرد مسجد محوری فعال است.

وی در زمینه‌ی کارآفرینی توانسته کارگاه‌های کفش و میناکاری رادر محله فعال نماید، در این خصوص در چند سال گذشته دو اشتغال مهم در محله پیرامون بشقاب های مسی و مینا کاری و تولید کفش بهمن ایجاد کند و به عنوان پیمانکار نیز کارگاههای محلی کوچک راه اندازی نماید.

حجت الاسلام پهلوانی در زمینه‌ی عمران و آبادانی نیز کارگروه‌هایی را تشکیل داده و با همراهی نهادهای مختلف به زیباسازی شهر پرداخته است.

به باور وی برخی از موضوعات نیاز به حضور گروه جهادی دارد و گاهی نیاز به همراهی مسئولان و شهرداری دارد تا این مسائل حل شود، به ویژه تلاش این امام محله در زمینه خانه‌های متروکه که محلی برای آسیب‌ها شده در جهت رفاه اهالی گام‌های مهمی در ساماندهی برداشته است.

علاوه بر تلاش برای امید آفرینی با تسهیل گری و رفع مشکلات، مدیریت مجموعه‌ی صدوده‌ نفره نوجوانان نیز از اقدامات این امام محله در زمینه‌ی فرهنگی می‌باشد.

برگزاری کلاس‌های مختلف، برنامه‌های تفریحی و آموزشی و برپایی اردو از برنامه‌های اجرایی‌شده وی با مشارکت اهالی است، برگزاری برنامه‌ای برای شب یلدا همراه با شاهنامه خوانی و تشکیل گروه طنز از بچه های محله ایجاد شور و نشاط در مسجد از جمله اقدامات وی است.

به گفته وی حوزه استحفاظی امام محله فقط مسجد نیست و باید مشکلات مردم را حل کرد به ویژه اینکه جامعه نیاز به امید آفرینی دارد، از این رو در جذب تعداد کثیری از جوانان و خانواده‌ها موفق عمل کرده است.

برپایی هیئت و برگزاری مراسمات مناسبتی یکی دیگر از فعالیت‌های این امام محله است، وی که هنگام ورود به این منطقه با مشکلات متعددی نظیر اعتیاد و طلاق مواجه شده بود، برای رفع مشکل اعتیاد با کمپ‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و بعد از درمان این افراد را برای اشتغال نیز به کارگاه‌های مختلف معرفی کرد.

وی به عنوان فعال اربعینی در سال‌های گذشته موکب‌هایی را با مشارکت مردم و خیرین برپا کرده‌ که فعالیت‌هایی نظیر توزیع غذا و چای، سخنرانی و مداحی، عزاداری و مشاوره در آن اجرایی شده‌ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha