یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image.png

 رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: بیش از ۷۵۰ مجله در رشته علوم انسانی موجود است و تنها یک درصد قرآنی هستند و سهم ما در بین مجلات بین المللی بسیار کم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب در اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم جمهوری اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای قرآن در کارهای پژوهشی گفت: از وظایف نظام اسلامی، گسترش آموزش قرآن می باشد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن اشاره به نظرات ناپلئون بناپارت در خصوص معارف و اصول قرآنی بیان کرد: حتی آرزوی ناپلئون بناپارت هم برقراری حکومتی بر پایه اصول قرآنی بود و این نشان می دهد قرآن تا چه حد ارزش و مقام دارد.

وی با اشاره به وجود مجلات علمی موجود در کشور تصریح کرد: بیش از ۷۵۰ مجله در رشته علوم انسانی موجود است و تنها یک درصد قرآنی هستند و سهم ما در بین مجلات بین المللی بسیار کم است چرا که آنها رسانه دارند و نظرات خودشان را در دنیا منتشر می کنند و این در حالی است که ما رسانه ای نداریم و در بخش بین المللی ضعیف هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نقیب با تاکید بر بین المللی شدن مسابقات قرآنی گفت: امیدوارم مباحث بین المللی قرآن گسترش پیدا کند تا بتوانیم حرف حقمان را به گوش جهانیان برسانیم.

سهم یک درصدی قرآن از ۷۵۰ مجله علوم انسانی!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha