یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: گرفتاری‌های جهان اسلام ناشی از دور شدن از قرآن و مفاهیم کلام وحی است و امیدواریم که از بتوانیم از قرآن و پیام های آن به نحو احسن در زندگی خویش استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر در مسابقات قرآن طلاب مدارس علمیه کردستان در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب، اظهار داشت: این ماه، ماه بسیار پرارزشی است و ماه بندگی و عبادت خداوند متعال است و در کتب مختلف نکات قابل تاملی درباره این ماه آمده است.

مدیرحوزه علمیه استان کردستان با بیان این که باید انسان توفیق شب زنده داری، روزه داری و قرآن خواندن در ماه مبارک رجب را از خداوند متعال بخواهد، افزود: رجب و شعبان پیش زمینه ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: مسابقات قرآن می تواند چندین پیامد برای ما داشته باشد، یکی اینکه انس ما با این کتاب را بیشتر کند، به هر حال کتاب قرآن وسیله هدایت انسان هاست، از این رو، این جلسات و مسابقات می تواند زمینه ای باشد که بتوانیم از این فرصت ها استفاده کنیم به ویژه ما که طلبه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر خاطرنشان کرد: ارتباط نگرفتن با قرآن همیشه ما را دچار مشکل کرده است، شما وضعیت جهان اسلام را ببینید، نگاهی به تحولات منطقه خودمان داشته باشیم، منطقه ای در کنار جهان اسلام مورد بدترین ظلم ها قرار می گیرد و انسان های بی گناه کشته می شوند و در این میان کشورهای اسلامی می بینند ولی همه سکوت کرده اند و باید پرسید چرا به اینجا رسیده اند؟ دلیلش آن است که جامعه اسلامی از قرآن فاصله گرفته است و اگر چنین نبود هرگز مسلمانی در بحث غزه سکوت پیشه نمی کرد.

وی ادامه داد: اگر پیامبر (ص) در زمان ما بودند و می خواستند که پیام قرآن را به ما برسانند می پرسیدند که چرا در برابر این همه ظلم سکوت کرده ایم؟ و دلیل آن دور شدن از قرآن است و امروز قرآن به زینت خانه های ما تبدیل شده و از آن به عنوان کتاب هدایت بخش جوامع اسلامی بهره مند نمی شویم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: اگر مردم قرآن را عزیز می داشتند هیچ وقت دشمنان جرأت نمی کردند کشورهای مسلمان را تحت سیطره خود در بیاورند و در مقابل برخی از کشورهای اسلامی عملا از صهیونیست ها حمایت می کنند!!.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: حکام کشورهای اسلامی به نوعی رژیم غاصب اسرائیل را حمایت می کنند و در این میان جبهه مقاومت با حمایت ایران اسلامی در برابر صهیونیست ها ایستاده است؛ لذا نباید در این باره بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: در این چند روز اخیر که کشور یمن توسط آمریکا و انگلیس بمباران شد، برخی از کشورهای اسلامی نه تنها این کار را محکوم نکردند بلکه در عمل از انگلیس و آمریکا حمایت کردند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: گرفتار یهای جهان اسلام ناشی از دور شدن از قرآن و مفاهیم کلام وحی است و امیدواریم که از بتوانیم از قرآن و پیام های آن به نحو احسن در زندگی خویش استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha