یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید جمعی از شخصیت‌های حوزوی از نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز حوزوی زنده، شاداب و قابل استفاده بود و نشان می دهد که کارها و فعالیت های جدید بسیاری در حوزه انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در آخرین روز نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: نمایشگاه امسال زنده، شاداب و قابل استفاده است و نشان می دهد که کارها و فعالیت های جدید بسیاری در حوزه انجام شده است، چرا که در آموزه های اسلامی از تعمیق و تفقه بسیار یاد شده و اهمیت آن بسیار روشن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تحقیق و پژوهش در معارف اسلامی بسیار سفارش شده است چرا که عقلانیت پایه و اساس دین است؛ انبیای الهی آمده اند تا عقلانیت را رشد دهند؛ این آثار نو و جدید که در این نمایشگاه عرضه شده بسیار خوب و قابل استفاده است و نشان از توجه خوب حوزه به عقلانیت و تفقه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: ما اول انقلاب هیچ چیزی نداشتیم و در مواردی نیز بسیار ضعیف بودیم اما آثاری که اینجا مشاهده می شود بسیار خوب و چشمگیر است که البته لازم است این آثار و فعالیت ها اطلاع رسانی شود. امروزه بخشی از جامعه ما اطلاع کافی از فعالیت ها و پژوهش های انجام شده در حوزه ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی در پایان با توصیه ای به طلاب جوان خاطرنشان کرد: طلاب و حوزویان در عین اینکه مبانی دین و معرفتی خود را مستحکم می کنند بدانند ماحصل همه کارها و فعالیت هایی که انجام می دهند باید به مخاطبین و عموم مردم برسد، این رساندن هم نیاز دارد به اینکه آنان شرایط مخاطبان را از لحاظ گوناگون بدانند و آگاه به زمان خویش باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha