یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1131870
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
نماز باران

حوزه/ با توجه به کاهش بارش رحمت الهی، نماز استسقا (طلب باران) صبح امروز با حضور جمعی از مردم و مسئولین به امامت حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در جوار گلزار مطهر شهدای گمنام برازجان اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با توجه به کاهش بارش رحمت الهی، نماز استسقا (طلب باران) صبح امروز با حضور جمعی از مردم و مسؤولین به امامت حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در جوار گلزار مطهر شهدای گمنام برازجان اقامه شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در این مراسم بیان داشت: جدای از بحث دستکاری در طبیعت توسط انسان، در احادیث دلایل مختلفی برای خشکسالی و عدم نزول باران ذکر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این دلایل خشم و غضب الهی است اظهار داشت: پیامبر (ص) فرمودند: هر گاه خداوند بر امتی خشم کند ولی عذابی بر آنان فرو نفرستد، نرخ هایشان گران شود و عمرهایشان کوتاه گردد و بازرگانانشان سود نکنند و میوه هایشان مرغوب نشود و رودهایشان پر آب نباشد و بارانشان نبارد و اشرارشان بر آنان مسلط شوند.

امام جمعه برازجان ظلم حاکمان را یکی دیگر از دلایل عدم نزول باران خواند و افزود: امام صادق(ع) می فرمایند: هرگاه حاکمان در دادرسی ستم کنند باران از آسمان قطع می شود.

وی شیوع گناه و فساد در جامعه را دلیل دیگر کاهش بارش رحمت الهی بیان داشت و تصریح کرد: طبق احادیث کفران نعمت، شیوع گناه، کم فروشی، احتکار، ظلم و حیله و ترک امر به معروف و زکات نیز موجب قطع باران می شود.

حجت الاسلام حسن مصلح با اشاره به آیات ۱۰ و ۱۱ سوره نوح در قرآن کریم گفت: حضرت نوح پیامبر (ع) می فرماید: به آنها گفتم: از گناهان خود در پیشگاه خدا استغفار کنید که خدا بسیار آمرزنده است، تا باران های آسمان را پی در پی بر شما فرو فرستد.

وی در ادامه به آیه ۹۶ سوره اعراف اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم.

گفتنی است: در این مراسم قرآن کریم توسط حجت الاسلام حسین احمدپور برازجانی قرائت شد و کربلایی ابوتراب قاسمی به مداحی حماسی پرداخت. همچنین نمازگزاران حمله آمریکا و انگلیس به کشور یمن را با شعارهای کوبنده محکوم کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha