شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیرکل بهزیستی استان البرز

حوزه/ مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: طی ۹ ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۴۹۷ نفر تحت آموزش‌های پیش از ازدواج قرار گرفتند و به یک هزار و ۶۷۹ نفر آموزش زندگی خانواده ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، وجیهه محمدی فلاح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور ارتقای سطح کیفیت و سلامت زندگی مردم و همچنین افزایش آگاهی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح‌های آموزشی توسط کارشناسان متخصص بهزیستی در گروه‌های مختلف در حال اجراست.

وی افزود: در ۹ ماه سال جاری طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی با موضوع‌های آموزش پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده، طرح کنترل و کاهش طلاق و مراقبت و بهبود خانواده در پنج سال اول ازدواج در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و محلات، توسط مراکز و مؤسسه‌های تحت نظارت بهزیستی برای تعداد ۶ هزار نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۷ نفر تحت آموزش‌های پیش از ازدواج قرار گرفتند و به یک هزار و ۶۷۹ نفر آموزش زندگی خانواده ارائه شد. طی این مدت ۹۴۷ زوج متقاضی طلاق نیز مورد غربالگری و ارزیابی روانی اجتماعی قرار گرفتند و از خدمات مشاوره‌ای پیش از طلاق بهره مند شدند.

محمدی فلاح با اشاره به آموزش ۲۶۶ نفر از طریق طرح مراقبت و بهبود خانواده در پنج سال اول ازدواج بیان کرد: طرح مانا نیز با هدف آموزش مشارکت اجتماعی به نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال در راستای ارتقای سطح مسئولیت پذیری اجتماعی و سلامت روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: ۶۱۱ نفر از مخاطبان افراد محلی، زندانیان، کانون اصلاح و تربیت، محصلان مدارس و بخشی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آموزش داده شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha