دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی شعبانی

حوزه/ رئیس کل دادگستری ‌قزوین از سازش ۲۱۴ فقره پرونده طلاق با ارجاع به مراکز مشاوره خانواده در ۹ ماهه سال جاری در استان ‌خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه اختلافات خانوادگی و میزان ورودی پرونده‌های مربوط به حوزه خانواده در سال های اخیر با هجمه رسانه های بیگانه و تغییر سبک زندگی افزایش یافته است، باید اقدامات مؤثری جهت پیشگیری و مواجهه با این پرونده ها در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: به همین منظور باید دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نسبت به آگاه سازی خانواده ها با بهره گیری از آموزه های اسلامی برای استحکام بنیان خانواده تلاش کنند.

وی افزود: قوه قضائیه در راستای وظایفی که مطابق قانون حمایت از خانواده بر عهده دارد و با بهره مندی از مراکز مشاوره خانواده و استفاده از مشاوران با تجربه نسبت به ارائه خدمات به مراجعین اقدام نموده و دادگاه های خانواده را موظف کرده تا پرونده های طلاق توافقی را به این مراکز ارجاع دهند.

شعبانی بیان کرد: در سال ۹ ماهه سال جاری ۲۱۴ پرونده بعد از ارجاع به مشاوران و برگزاری جلسات مشاوره در زمینه مذهبی، روانشناسی، مددکاری و حقوقی به صلح وسازش ختم شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶ مرکز مشاوره در مجموعه قضایی استان پرونده های ارجاعی از دادگاه های خانواده را بررسی می کنند که ۲ مرکز با سامانه مسیر و مجوز مرکز امور مشاوره قوه قضاییه و ۴ مرکز نیز با سامانه تصمیم با مجوز بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی در حال فعالیت هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه مهم ترین علت درخواست طلاق در بین زوجین کمبود های عاطفی، کمبود های مهارت های سازگارانه، اعتیاد و خیانت است باید دستگاه ها و نهاد های فرهنگی و اجتماعی با اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه برای جلوگیری از شکل گیری عوامل تهدید کننده بنیان خانواده تلاش کنند و اگر این نهاد ها به درستی به وظایف خود عمل کنند قطعا از میزان طلاق در جامعه کاسته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha