شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرامز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی

حوزه / اجلاسیه پایانی دومین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت وگوی ادیان با حضور شخصیت های حوزوی ، دانشگاهی و رهبران ادیان الهی داخلی و بین المللی ۲۷ و ۲۸ دی ماه در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، احد فرامز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در نشست خبری دومین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان ظهر امروز دوشنبه ۲۵ دی ماه، پیرامون این برنامه گفت: از سال ۱۳۹۶ آستان قدس رضوی به موضوع گفت وگوی ادیان ورود پیدا کرده است، زیرا یکی از ابعاد سیره حضرت رضا (ع) مناظرات و گفتگوی ایشان با ادیان مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه اولین همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان در سال ۹۷ برگزار شد، خاطر نشان کرد: در این نشست سخنرانی های متعدد با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

مدیر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۳۲ نهاد حوزوی و دانشگاهی از این کنگره حمایت می کنند، از همکاری ۱۸ مرکز دانشگاهی اروپایی، آسیایی و خاورمیانه در برگزاری این اجلاسیه خبرداد و افزود: این همایش بین المللی ۸ پیش نشست در کشورهای عراق، هندوستان و ایتالیا برگزار کرده است و ۱۰ سخنرانی با رویکرد معنوی، بین مذاهب و مشاوره اخلاقی در معابد، آتشکده ها و کلیساهای ایران برگزار نموده است.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه با دو موضوع روش شناسی و ارتقا گفتگوی ادیان در سطح جهان و موضوع خانواده برگزار می گردد به اهداف آن اشاره کرد و ادامه داد: گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز میان مؤسسات دینی ایران و سایر کشورهای جهان، همفکری ادیان و مذاهب در چالش های اجتماعی دوره معاصر، تاکید بر نقش خانواده به عنوان نهادی مقدس از منظر ادیان و مذاهب و تقویت تعامل علمی بین دانشمندان ادیان و مذاهب گوناگون، از جمله اهداف این برنامه بیان کرد.

قراملکی با اشاره به اینکه ۱۴۰ مقاله فارسی و ۳۰ مقاله انگلیسی و عربی ارائه می شود، افزود: ۴۷ سخنرانی علمی در قالب میزگرد علمای ادیان و ۱۳ پنل تخصصی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی ارائه خواهد شد. همچنین ۱۵ نفر از اساتید و پژوهشگران نیز مقالات خود را به صورت پوستر ارائه خواهند داد.

وی تصریح کرد: در این همایش از ظرفیت گفتگوی ادیان در نجات مردم غزه استفاده می کنیم زیرا نسل کشی و نژادپرستی که در غزه به ظاهر به نام یهود اتفاق می افتاد در واقع یهودیان با وجدان اخلاقی در دنیا را ناراحت کرده است همچنین در پایان این همایش بیانیه ای در حمایت از مردم مظلوم غزه ارائه خواهد شد.

اجلاسیه پایانی دومین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان به مدت دو روز چهارشنبه و پنجشنبه ۲۷ و ۲۸ دی ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی، شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha